Jak w dzisiejszych czasach, w XXI w, w dobie super nowoczesnych technologii, Głuchy klient może zadzwonić na infolinię i uzyskać pomoc/doradztwo? Jak Głuchy wezwie pomoc drogową?

Sławomir Łuczywek, Dyrektor Migam.org
Sławomir Łuczywek, Dyrektor Migam.org

Czy wiesz, że Głuchy może być twoim obecnym lub potencjalnym nowym klientem? Głusi są klientami, kupują różne przedmioty i usługi. Takich klientów w Polsce szacuje się na prawie pół miliona (wada słuchu + język migowy) do których mało kto dociera z ofertą bądź dedykowanym kanałem kontaktu.

Dlaczego? Niestety przez wiele lat pokutowało myślenie, że Głuchy klient jest taką i taką osobą. Otóż to jest nieprawda. Przytoczę dwa najpopularniejsze i najbardziej mylące stereotypy, wyobrażenia osób słyszących na temat Głuchych. Pierwszym wyobrażeniem jest to, że jak Głuchy klient nie słyszy, to przeczyta. Pewnie, że przeczyta, ale pytanie czy zrozumie ofertę podsuniętą mu pod nos? Otóż NIE. Nie, nie i jeszcze raz nie – podkreśla Sławomir Łuczywek, Dyrektor Migam.org. Z prostej przyczyny. Dla Głuchych klientów, pierwszym językiem jest Polski Język Migowy, który zawiera polskie wyrazy, ale jest zupełnie inaczej zbudowany. Proszę zapoznajcie się z autentycznym komentarzem osoby Głuchej na wallu Facebooka Migam:

Komentarz RGB

To jest oczywiście najcięższy przypadek. Lecz znakomita większość klientów Głuchych ma problemy ze zrozumieniem treści pisanych po polsku w różnym stopniu.

Dodatkowo Głuchy klient nie słyszy, więc nie zadzwoni np. na infolinię: Pracownik banku do niesłyszącej klientki: „Nie możemy pani pomóc. Proszę zadzwonić na infolinię”

Coraz więcej firm, instytucji zauważa tą grupę klientów i wychodzi im i mi naprzeciw. Nie chodzi wcale o to, aby zagwarantować o 0,5% lepszą ofertę lokaty, czy tańszy abonament. Głuchym klientom chodzi przede wszystkim o możliwość skontaktowania się z firmą i o to, aby ich obsługiwać, uwzględniając to, że zwyczajnie nie słyszą.

Właśnie po to powstało Migam.org. Już od 5-lat analizujemy, śledzimy i reagujemy na takie sytuacje. Firmy takie jak: Samsung, T-Mobile, ING Bank Śląski, czy RTV Euro Agd i PZU znalazły w Migam.org fachową wiedzę jak otworzyć się na potencjalnych nowych Głuchych klientów lub dowiedziały się jak wzmocnić poczucie lojalności wobec obecnych już Głuchych klientów.  Współpraca ta, nie tylko z w/w firmami, po dziś jest kontynuowana – dodaje Sławomir Łuczywek, Dyrektor Migam.org.

Cały czas rozwijamy naszą główną usługę jaką jest Tłumacz Migam (usługa natychmiastowego połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia wyposażonego w kamerę i z podłączeniem do Internetu) w oparciu o zgłaszane zapotrzebowania ze strony firm, które już z nami współpracują.

W zależności od potrzeb klienta i sytuacji wewnątrz firmy usługę Tłumacza Migam można wdrożyć na 1 z 3 wybranych modeli, lub nawet wszystkie 3 modele.

1 opcja: Tłumacz Migam w placówce:

Stanowisko RGB

Jest to po prostu dedykowany link, który można zapisać jako „skrót na pulpicie”. Wtedy pracownik instytucji, która zamówiła usługę wchodzi w ten skrót, wyświetla mu się widoczna plansza obok. Naciśnięcie na symbol rąk pośrodku planszy spowoduje wywołanie w krótkim czasie połączenia wideo z tłumaczem języka migowego. Ten link można umieścić na dowolnej liczbie urządzeń typu: PC, tablet, laptop.

Wizualizacja połączenia wideo z Tłumaczem Migam w placówce. Jedyne co potrzebne jest, żeby dobrze obsłużyć Głuchego klienta to:

– tablet, komputer, laptop

– kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna)

– dostęp do Internetu min. 1mb upload i download

2 opcja: Tłumacz Migam na stronie internetowej/obsługa np. przez Infolinię klienta Głuchego

Schemat obsługi Głuchego klienta przez infolinię:

Schemat

3 opcja: Aplikacja Tłumacz Migam. Można ją bezpłatnie pobrać z: Samsung App, Play Store i App Store.

Sama aplikacja ma 2 funkcje:

  1. Służy do nawiązania wideo połączeń
  2. Jest nośnikiem reklamowo – informacyjno – promocyjnym

 Najważniejsze są w niej dwie zakładki:

  • przyjazny kontakt – pozwala na nawiązanie wideo połączenia,
  • przyjazne miejsce – wstawiamy tam listę adresów placówek, które zostały wytypowane do obsługi Głuchych klientów.

Aplikacja jest bardzo przydatnym rozwiązaniem i mobilnym dla obydwu stron: Głuchych i Słyszących. Głusi klienci mogą z dowolnego miejsca połączyć się z Tłumaczem Migam i zadzwonić tam gdzie chcą,  natomiast osoby słyszące np. mobilni przedstawiciele handlowi mogą umówić się na wizytę w mieszkaniu głuchego klienta i zaprezentować mu ofertę łącząc się z Tłumaczem Migam.Miejsce przyjazne głuchym

Dodatkowo w ramach usług Migam można wdrożyć ankiety badające jakość obsługi, możliwość zbierania danych klientów za ich zgodą, kontrolowanie poziomu jakości tłumacza i wiele innych przydatnych rzeczy.

Wdrożenie Migam pozwoli firmie zanotować wzrost prestiżu, ocieplić wizerunek CSR-owy, pozyskać lub utrzymać Głuchych klientów oraz przede wszystkim pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom tej grupy klientów. Tłumacz Migam jest odpowiedzią na to, czego oczekują Głusi klienci.

Już wkrótce Migam uruchomi kilka oddziałów zagranicznych: Wielka Brytania, Bułgaria, Włochy czy Pakistan. Wypracowane w Polsce know – how można łatwo zaszczepić na innym gruncie przynosząc korzyści całej Grupie.