PKO Bank Polski trzykrotnie nagrodzony w konkursie Szpalty Roku 2016

  • PKO Bank Polski trzy razy na podium tegorocznej edycji Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”!

  • Bankowiki nagrodzona Złotą Szpaltą 2016

  • „Brązowe Szpalty”: za kampanię PR „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia” oraz portal edukacyjny Bankomanię.

PKO Bank Polski trzykrotnie na podium tegorocznej edycji Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”! Bank otrzymał złoto za unikatowy na rynku projekt Bankowiki oraz brąz: za kampanię PR „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia” oraz za Bankomanię

Bankowiki  PKO Banku Polskiego – interaktywny leksykon haseł ekonomicznych – otrzymując „Złotą Szpaltę” była bezkonkurencyjna w kategorii Content marketing – finanse i ubezpieczenia tegorocznego konkursu Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”. Jury zwróciło szczególną uwagę na wyjątkowość projektu, jego unikalną formułę, profesjonalizm przygotowania a także nienarzucającą się formę prezentacji. Bankowiki udowadnia, że tematyka finansowa może być równie atrakcyjna w warstwie merytorycznej, jak i wizualnej. Projekt pokazuje, jak kreatywnie używać różnych form contentu – wskazywało jury.

W tej samej kategorii Bank otrzymał także „Brązową Szpaltę” za kampanię PR i propagowanie idei i filozofii oszczędzania prowadzone pod hasłem „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia”. Zwracając szczególną uwagę na edukację w zakresie możliwości i skuteczności długoterminowego oszczędzania, odkładania na emeryturę, wskazując różnorodność produktów i usług finansowych, które mogą być pomocne.

Jury konkursu doceniło pozytywne, intrygujące zdefiniowanie tematy, wielokanałowe dotarcie oraz wysokiej jakości content.

Po raz kolejny doceniono także portal Bankomania , który w kategorii: Portal tematyczny dla klientów tym roku wyróżniono „Brązową Szpaltą”. Uznanie jury zyskała wysoka jakość edukacyjna i merytoryczna, spójnie łącząca potrzeby klientów oraz cele strategii marki.

– W najważniejszej dla nas kategorii czyli „finanse i ubezpieczenia” byliśmy bezkonkurencyjni! To pokazuje, że nasze projekty są nie tylko innowacyjne, ale także jak w przypadku Bankowiki nawet krok przed innymi. Cieszymy się z uznania profesjonalistów, którzy docenili nasze przedsięwzięcia kompleksowo – zarówno wymiar merytoryczny, jak i różnorodny koncept wizualny. To dla nas ważne, tym bardziej, że wszystkie działania inicjujemy sami! – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Bankowiki to przygotowane na wzór Wikipedii kompendium (ponad 1 tys.) pojęć ekonomicznych. Unikalne na rynku rozwiązanie jest integralną częścią edukacyjno-informacyjnego portalu Bankomania.pkobp.pl, przewodnika po świecie finansów. Dzięki elektronicznemu formularzowi każdy może zaproponować rozwinięcie haseł lub nowe terminy, które mogą być komentowane przez internautów. Część z nich ilustrują materiały wideo.

Informacyjno-edukacyjny portal Bankomania, dedykowany wszystkim osobom chcącym poznać bliżej świat finansów, ma coraz więcej czytelników (w ciągu roku wzrost odsłon o 500 proc.). Odbiorcy aktywnie reagują na prowadzone na portalu działania komunikacyjne. Profesjonaliści zaś doceniają go za wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i wiedzy eksperckiej, a także zastosowanie rozwiązań edytorskich i multimedialnych wpływających na spójny przekaz i wizerunek PKO Banku Polskiego.

Działania PR i projekty edukacyjne PKO Banku Polskiego są doceniane i nagradzane. We wcześniejszych edycjach konkursu Szpalty Roku bank doceniony został nie tylko za realizowane projekty ale również za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji. W konkursie Biuletynów Firmowych 2015 agencji wydawniczej Agape uznanie zyskał portal Bankomania, a Bankowiki znalazło się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

źródło: PKO Bank Polski