Bank Pekao nagrodzony za System PeoPay, w tym płatności mobilne na Windows 10 Mobile

PeoPay, pierwszy na świecie system zbliżeniowych płatności mobilnych na Windows 10 Mobile, zdobył główną nagrodę w kategorii Projekt Roku 2015 podczas odbywającej się wczoraj XI Edycji Kongresu Gospodarki Elektronicznej. Kapituła konkursu doceniła innowacyjność rozwiązania, m.in. możliwość płacenia nawet, kiedy telefon jest w trybie offline, a także dokonywania transakcji zbliżeniowych, poniżej 50 zł, bez konieczności włączania aplikacji.

System PeoPay został wdrożony w 2013 roku, a rozwijana od tamtej pory aplikacja jako pierwsza w Polsce już w 2014 roku umożliwiała dokonywanie płatności zbliżeniowych, dzięki wykorzystaniu technologii HCE (Host Card Emulation). Umożliwia ona realizację tej aktywności bez udziału operatora komórkowego. Technologia ta działa w przypadku urządzeń z systemem Android 4.4 i wyższym a od lutego 2016 roku także na smartfonach z systemem Windows 10 Mobile. W obu przypadkach urządzenia muszą być wyposażone w moduł NFC.

Jednym z kluczowych celów jakie postawiliśmy sobie podczas wdrożenia płatności mobilnych PeoPay było zapewnienie użytkownikom maksymalnej wygody i szybkości w korzystaniu z aplikacji. Udostępnienie funkcji płatności zbliżeniowych HCE sprawiło, że użytkownicy PeoPay uzyskali dostęp do najszybszej i najwygodniejszej metody płacenia telefonem w sklepach stacjonarnych.  Z kolei pierwsze na świecie wdrożenie HCE na platformę Windows 10 Mobile rozszerzyło grono klientów Pekao mogących cieszyć się z korzyści jakie niosą nowoczesne rozwiązania płatnicze – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Biura Projektów Strategicznych, Banku Pekao S.A.

Polski sektor finansowy, a w szczególności bankowość jest uznawany za 9. branżę w Europie pod względem poziomu cyfryzacji[i]. Co więcej, jest on dodatkowo postrzegany jako najbardziej dynamiczny i konkurencyjny we wdrażaniu cyfrowej transformacji. Wysoka skala innowacyjności sektora była możliwa do osiągniecia, dzięki aktywnemu wykorzystaniu kanałów mobilnych w komunikacji z klientem i obsłudze płatności i usług mobilnych. Coraz częściej jesteśmy w sytuacji, kiedy to smartfony są pierwszą rzeczą, po którą sięgamy wychodząc z domu. Dostawcy usług finansowych doskonale rozumieją ten trend, możemy to zaobserwować m.in. poprzez wzrost bezpiecznych rozwiązań sprzyjających integracji usług i realizacji transakcji z poziomu urządzeń mobilnych – powiedział Paweł Jakubik, dyrektor działu usług i konsultingu, członek zarządu polskiego oddziału Microsoft.

Dzięki aplikacji PeoPay klienci banku mają także możliwość dokonywania szybkich przelewów pomiędzy użytkownikami (na numer telefonu), realizacji płatności bezgotówkowych w sklepach i punktach usługowych współpracujących z bankiem oraz płacenia za zakupy w Internecie. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą również wypłacać gotówkę z bankomatów Pekao S.A. Obecnie dzięki PeoPay można płacić w 400 tys. terminali w kraju (czyli około 80% wszystkich punktów) oraz w blisko 3 milionach terminali na świecie.

[i] Czas na przyspieszenie. Cyfryzacja gospodarki Polski. Polityka Insight Research/Think Tank Cyfrowy

źródło: Bank Pekao SA