Jednolity Plik Kontrolny w Millenecie dla firm

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Klientów, Bank Millennium wprowadził możliwość automatycznego tworzenia raportów JPK_WB w formacie wymaganym przez Ministerstwo Finansów. Nowa usługa w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm znacząco ułatwia życie przedsiębiorcom zobowiązanym do dostarczania organom kontroli skarbowej plików w tym konkretnym formacie.   

– Zamawianie i odbieranie raportów JPK_WB bezpośrednio w bankowości elektronicznej to dla firm oszczędność czasu i kosztów. Dzięki automatyzacji procesu mogą liczyć na skrócenie prowadzonych w ich firmach kontroli skarbowych oraz mniejsze zaangażowanie pracowników w ich przebieg. Dodatkowo, możliwość generowania JPK usprawnia kontrolę nad wewnętrznymi procesami przedsiębiorstwa i ułatwia analizę danych. Nie bez znaczenia jest również fakt aktualizacji struktury raportów przez bank w przypadku zmian wprowadzanych przez Ministerstwo Finansów – tłumaczy Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Co to jest JPK?

Jednolity Plik Kontrolny (ang. Standard Audit File-Tax – SAF-T) to zestaw danych eksportowany z systemów ewidencyjnych przedsiębiorstwa. Zawiera informacje o operacjach gospodarczych za dany okres. Posiada ustandaryzowany układ i format (schemat XML) ułatwiający jego przetwarzanie. JPK jest narzędziem skutecznie wykorzystywanym w wielu krajach Unii, m.in. Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Litwie, Luxemburgu, Niemczech, Słowenii, Szwecji, Portugalii i Wielkiej Brytanii.

W Polsce obowiązek generowania plików JPK został wprowadzony przez Ministerstwo Finansów 1 lipca 2016 r. Na razie dotyczy przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników oraz przekraczających obroty 50 milionów euro lub o sumie bilansowej przekraczającej 43 miliony euro. W przyszłości obowiązek  zostanie rozszerzony również na mniejsze przedsiębiorstwa.

JPK w systemie bankowości internetowej Millenet dla przedsiębiorstw

Raporty JPK dotyczące wyciągów bankowych mogą służyć zarówno jako raporty podstawowe – gotowe do przekazania kontroli skarbowej, jak i pomocnicze – umożliwiające weryfikację danych uzyskanych z systemów firmy. Klient zamawiający raport definiuje jedynie jego podstawowe parametry takie jak okres rozliczenia, Urząd Skarbowy, do którego raport ma być skierowany oraz dodatkowe osoby, które mają go otrzymać (wskazane osoby otrzymają wiadomość z linkiem do pobrania). Wygenerowany raport może sięgać do 6 lat wstecz i co ważne, zawierać informacje o wszystkich rachunkach obsługiwanych we wskazanym okresie, nawet jeśli w momencie zamawiania raportu są już zamknięte. Nowa usługa uruchomiana jest na podstawie pisemnego wniosku Klienta.

Zalety JPK

– zmniejszenie kosztów wdrożenia dedykowanych narzędzi do tworzenia raportów w formacie JPK

– dane do raportów JPK_WB są zawsze aktualne i dostępne do 6 lat wstecz

– aktualizacja struktury JPK_WB przez Bank Millennium bez konieczności ingerencji w systemach klienta w przypadku zmian wprowadzanym przez Ministerstwo Finansów

Wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym

Kolejną nowością w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm jest moduł umożliwiający załączanie i wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym. Dzięki temu przedsiębiorcy nie muszą osobiście dostarczać papierowych dokumentów do oddziału czy doradcy. Wystarczy, że je zeskanują, załączą i wyślą do banku. Wysłana w ten sposób dokumentacja w czasie rzeczywistym trafia do zespołu obsługi produktów kredytowych, co znacząco przyspiesza i upraszcza cały proces.

Moduł „Dokumenty i wnioski -> Dodaj dokument” obsługuje wszystkie najpopularniejsze formaty plików takie jak tiff, jpg, pdf, docx, xlsx itd. W jednej paczce przedsiębiorca może przesłać 10 oddzielnych plików do 10 MB pojemności. W planach jest rozwój usługi oraz umożliwienie przesyłania dokumentów również dla innych typów produktów.

ŹRÓDŁOBank Millennium