Od 24 do 27 marca br. planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia wydzielonej części Banku BPH i Alior Banku. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia w tym okresie systemów informatycznych, co skutkować będzie przerwą w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek dla klientów Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe i przejętych z Banku BPH.
W piątek 24 marca br. zostaną wyłączone systemy bankowości internetowej i mobilnej: o godz. 14.30 system BusinessNet dla klientów biznesowych, o godz. 17.10 system Sez@m dla klientów indywidualnych i Biura Maklerskiego przejętego z Banku BPH, a o godz. 23.00 bankowość internetowa i mobilna dla pozostałych klientów Alior Banku, w tym klientów Biura Maklerskiego, Kantoru Walutowego i T-Mobile Usługi Bankowe. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych (dotyczy to również szybkich płatności „Płacę z Alior Bankiem” oraz „Przelew z BPH” w sklepach internetowych oraz na portalach aukcyjnych) ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej, takich jak płatności BLIK.W tym czasie bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów i sprzedaży ratalnej w internecie i sklepach tradycyjnych.
Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi Mastercard i Visa, a także kartami Kantoru Walutowego oraz T-Mobile Usługi Bankowe, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.
Placówki przejęte z Banku BPH będą otwarte w piątek 24 marca br. w standardowych godzinach, ale w części oddziałów nie będzie w tym dniu prowadzona obsługa gotówkowa (wpłaty i wypłaty w kasie), a w pozostałych będzie realizowana tylko do godz. 13.00. Oddziały oraz placówki partnerskie oznaczone logo Alior Banku będą dostępne dla klientów w piątek w standardowych godzinach (do godz. 18.00 lub 20.00) i będzie w nich prowadzona obsługa gotówkowa. Działające zwykle w weekendy oddziały Alior Banku będą zamknięte.
W piątek 24 marca br. od godz. 17.00 infolinia będzie działać w trybie informacyjnym, to znaczy bez możliwości realizacji transakcji. Dyspozycje związane z zastrzeganiem kart będą realizowane bez zmian, całodobowo.
Przywrócenie dostępu do usług bankowych jest planowane na poniedziałek, 27 marca br. na godz. 6.00. Od tego momentu klienci wywodzący się z Banku BPH będą logować się do systemów bankowości internetowej Alior Banku, dostępnych za pośrednictwem strony www.aliorbank.pl, po wybraniu przycisku „Zaloguj”. Obsługę tych klientów przejmą oddziały i placówki partnerskie oznakowane logo Alior Banku oraz infolinia Alior Banku, dostępna pod numerem 19 502.
Daty i godziny występowania ograniczeń w dostępie do poszczególnych usług i produktów:
Ograniczenia w dostępie do usług Alior Banku w okresie od 24 do 27 marca br. | ||
klienci Alior Banku | klienci wywodzący się z Banku BPH | |
Karty płatnicze Mastercard, Visa oraz bankomaty | Dostępne transakcje kartami oraz wypłaty z bankomatów, przy ograniczeniu łącznej kwoty transakcji do wysokości salda na koniec dnia w piątek 24.03 | |
Infolinia | Od 24.03 od godz. 17.00 do 27.03 do godz. 8.00 dostępna w trybie informacyjnym oraz dyspozycje zastrzegania kart
| |
System bankowości internetowej | Niedostępny od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | Sez@m – niedostępny od 24.03 od godz. 17.10 (system zostanie wyłączony po sesji giełdowej) BusinessNet – niedostępny od 24.03 od godz. 14.30 do 27.03 do godz. 6.00 |
Bankowość mobilna | Niedostępna od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | Niedostępna od 24.03 od godz. 14:30
Od 27.03 od godz. 6:00 klienci indywidualni będą mogli korzystać z aplikacji mobilnej Alior Mobile, dostępnej na urządzenia z systemami Android, iOS oraz Windows.
Aplikacja mobilna dla klientów biznesowych, którzy będą korzystać z: · systemu bankowości internetowej Alior Banku – będzie niedostępna; proponujemy korzystanie z wersji light bankowości internetowej, dostępnej pod adresem: https://m.aliorbank.pl, · systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych (zwanego wcześniej BusinessNetem) – zostanie udostępniona w późniejszym terminie i będzie przeznaczona – tak jak dotychczas – na urządzenia z systemami operacyjnymi Android i iOS.
|
Oddziały i placówki partnerskie | 24.03 standardowe godziny otwarcia, dostępna obsługa kasowa
25-26.03 oddziały nieczynne | 24.03 standardowe godziny otwarcia, przy czym w oddziałach brak obsługi kasowej lub obsługa kasowa skrócona do godz. 13:00
|
T-Mobile Usługi Bankowe | Niedostępne (oddziały, system bankowości internetowej i bankowość mobilna) | nd. |
Biuro Maklerskie | Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | Niedostępne od 24.03 od godz. 17:10 Od 27.03 od godz. 6:00 można się logować do bankowości internetowej Alior Banku, dostępnej pod adresem https://aliorbank.pl. |
Kantor Walutowy | Niedostępny od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | nd. |
Płatności internetowe („Płacę z Alior Bankiem”, „Płacę z BPH”) | Usługa „Płacę z Alior Bankiem” od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 niedostępna | Usługa „Przelew z BPH” wyłączona 24.03 o godz. 17.00 Od 27.03 od godz. 6.00 dostępna usługa „Płacę z Alior Bankiem” (z wyjątkiem klientów, którzy będą korzystać z systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych – dla tej grupy usługa zostanie włączona kilka tygodni po fuzji operacyjnej) |
Alior Trader | Brak możliwości zasilenia rachunku przelewem internetowym, wyłączona dodatkowa autoryzacja kodem SMS (usługa dostępna standardowo od niedzieli 26.03 od godz. 23:00) | nd. |
Płatności BLIK, aplikacja HAIZ | Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | nd. |
Usługi oferowane przez pośredników kredytowych oraz Tesco Finanse | Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 | nd. |
Przelewy zlecane w systemie bankowości internetowej Sez@m | nd. | Przelewy krajowe zlecane w systemie Sez@m będą realizowane 24.03 do godz. 17:00. W przypadku braku środków na rachunku w momencie realizacji zlecenia, zlecenie zostanie odrzucone. Przelewy z rachunku maklerskiego realizowane będą 24.03 do godziny 14:00, a zlecone po tym czasie zostaną odrzucone. |
Przelewy zlecane w systemie bankowości internetowej BusinessNet | nd. | Zlecanie przelewów krajowych (w PLN) poprzez system BusinessNet będzie możliwe 24.03. do godz. 14:30. Zostaną one odrzucone 24.03, jeśli do godz. 15:40 nie będzie na rachunku wystarczających środków na ich realizację. W związku ze zbliżającymi się terminami płatności podatkowych, prosimy klientów biznesowych o wcześniejsze zlecenie przelewów. |
Przelewy (polecenia wypłaty) realizowane w oddziałach przejętych z Banku BPH | nd. | Przelewy (polecenia wypłaty) zagraniczne oraz realizowane w kraju w walucie obcej: · w trybie zwykłym (we wszystkich dostępnych walutach) będą przyjmowane do 23.03 (czwartek) do godz. 16:00 oraz zostaną zrealizowane z datą waluty nie późniejszą niż 24.03 (piątek), · w trybie pilnym w walutach: USD, EUR, GBP, PLN będą przyjmowane do 23.03 (czwartek) do godz. 16:00, a w pozostałych walutach do godz. 12:00 oraz zostaną zrealizowane z datą waluty nie późniejszą niż 24.03 (piątek), · w trybie ekspres w walutach: USD, EUR, GBP, PLN będą przyjmowane do 24.03 do godz. 12:00. Polecenia wypłaty na rachunki prowadzone w Alior Banku (w tym na rachunki w ramach Masowego Przetwarzania Płatności) będą przyjmowane do 24.03 do godz. 15:00. |
Po operacyjnym połączeniu, klienci wywodzący się z Banku BPH będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w połączonej sieci oddziałów i placówek partnerskich.
Instrukcje logowania do bankowości internetowej, obowiązujące po fuzji operacyjnej, są dostępne dla klientów wywodzących się z Banku BPH pod adresem: https://online-fuzja.aliorbank.pl, po zalogowaniu do systemu Sez@m (klienci indywidualni i Biura Maklerskiego).
Instrukcje będą dostępne dla klientów indywidualnych oraz klientów Biura Maklerskiego przez kilka tygodni po fuzji operacyjnej. Instrukcje logowania dla klientów biznesowych są sukcesywnie wyświetlane w systemie BusinessNet.
Bank informuje klientów o planowanym terminie i zakresie niedostępności usług za pośrednictwem strony internetowej, poprzez korespondencję e-mail, w formie automatycznych komunikatów na infolinii (IVR) i banerów wyświetlanych w systemie bankowości internetowej. Komunikaty informacyjne zostaną także umieszczone w placówkach Alior Banku.