UBEZPIECZENIA W APLIKACJI MOBILNEJ BANKU MILLENNIUM

Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu klienci Banku Millennium mogą kupić ubezpieczenie komunikacyjne online w aplikacji mobilnej oraz w systemie transakcyjnym Millenet. Proces zakupu jest w pełni autorski. Bank Millennium jako pierwszy bank na rynku wykorzystuje w nim nowatorską funkcję wprowadzania danych pojazdu za pomocą skanowania kodu graficznego Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Zakup ubezpieczenia jest intuicyjny i szybki, został zaprojektowany zgodnie z ideą omnichannel – można go zacząć w aplikacji, zapisać i kontynuować w bankowości internetowej lub odwrotnie.

Joanna Borysiewicz, Kierownik Wydziału Produktów Ubezpieczeniowych
Joanna Borysiewicz, Kierownik Wydziału Produktów Ubezpieczeniowych

Rozwiązanie umożliwia klientom Banku Millennium zakup ubezpieczenia OC/AC oraz Assistance, NNW i ubezpieczenia szyb. Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego (za pomocą aplikacji mobilnej) dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikalne na rynku, pojawiają się i w aplikacji mobilnej, i w Millenecie. Dane osobowe klienta również podstawiają się automatycznie, wystarczy więc odpowiedź na kilka krótkich pytań, by sfinalizować zakup ubezpieczenia. Na każdym etapie klient może zapisać wniosek i kontynuować proces na dowolnym urządzeniu.

To był ważny projekt dla Banku Millennium i kolejny krok w rozwoju bankowości elektronicznej. Wykorzystanie m.in. skanowania kodu Aztec pozwoliło skrócić formalności do minimum. Dzięki temu zakup ubezpieczenia jest szybki i intuicyjny. Obecnie oferujemy  ubezpieczenie komunikacyjne, ale pracujemy już nad rozszerzeniem oferty o ubezpieczenia podróżne. Kolejnym krokiem będzie oferta ubezpieczeń mieszkaniowych. Stworzyliśmy elastyczną platformę, otwartą dla innych partnerów i na inne rodzaje ubezpieczeń, dlatego w przyszłości chcemy oferować za jej pośrednictwem znacznie więcej. Mamy ambicje, by klient Banku Millennium miał możliwość wyboru atrakcyjnych ubezpieczeń w konkurencyjnej cenie i mógł je kupić w najprostszy sposób.

Pierwszym partnerem Banku Millennium w nowym projekcie jest Grupa ERGO Hestia z markami mtu24.pl, You Can Drive oraz ERGO Hestia. Są to proste produkty ubezpieczeniowe niewymagające doradztwa. Oprócz uproszczenia procesu zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego przez skanowanie kodu Aztec, klienci banku otrzymali możliwość rozłożenia składki na 12 miesięcznych płatności, bez dodatkowych opłat, co pozwala im np. na zakup szerszego zakresu ubezpieczenia. Opcja ta jest dostępna niezależnie od wysokości składki, a miesięczne płatności są pobierane automatycznie z konta klienta. To odpowiedź na zmiany cen ubezpieczeń na rynku – dzięki rozłożeniu składki na miesięczne płatności są one mniej odczuwalne dla klientów. Daje to jednocześnie dodatkowe możliwości klientom np. wybrania szerszego zakresu ubezpieczenia, niż w przypadku jednorazowej płatności. Przy wyborze płatności jednorazowej klient może wybrać, czy chce dokonać płatności z konta czy karty kredytowej.

W nowym procesie klienci mogą wybrać ofertę ubezpieczenia zróżnicowaną w zależności od potrzeb. Może to być standardowe OC, ale też kilka wariantów Autocasco, które różnią się m.in. zakresem zdarzeń objętych ochroną, metodą likwidacji szkody czy zakresem terytorialnym. W ramach Autocasco mogą skorzystać z wyróżniającego się na rynku AC mini, które obejmuje swoim zakresem szkody częściowe i całkowite spowodowane działaniem żywiołów lub kradzieżą. Dodatkowo klienci mają również możliwość rozszerzenia polisy o popularne ubezpieczenia typu Assistance (obowiązujące w zależności od wybranego wariantu w Polsce lub na terenie całej Europy), NNW czy też ubezpieczenie szyb, które chroni zniżki na AC w razie uszkodzenia szyby.