Bank Millennium zwyciężył w kategorii “Breakthrough Collaboration in Financial Services” (przełomowa współpraca w zakresie usług finansowych) konkursu BAI Global Innovation Awards. Nagroda została przyznana za innowacyjne rozwiązania w zakresie udostępniania usług e-administracji. Do finału rywalizacji Bank Millennium zakwalifikował się w aż trzech kategoriach.
BAI Global Innovation Awards to jeden z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych konkursów, nagradzających innowacyjne firmy ze świata finansów. Zwycięzcy konkursu zostali ogłoszeni 4 października br. w Atlancie, podczas uroczystej gali towarzyszącej konferencji BAI Beacon. Międzynarodowe Jury doceniło innowacyjne rozwiązania, przygotowywane przez Bank Millennium we współpracy z polską administracją rządową, dzięki którym klienci otrzymali dostęp do szerokiej gamy usług publicznych za pośrednictwem serwisu bankowości internetowej. Bank Millennium został uhonorowany nagrodą ex aequo z PKO Bankiem Polskim.
– Bank Millennium należy do najbardziej innowacyjnych banków w Polsce i aktywnie wspiera budowę cyfrowej administracji publicznej. Klienci bardzo chętnie korzystają z rozwiązań, uruchomionych dzięki współpracy między bankiem a administracją państwową. Skala tego publiczno-prywatnego partnerstwa w Polsce już dziś jest ogromna, a wraz z rozwojem gospodarki cyfrowej i bankowości elektronicznej będzie się poszerzać, stwarzając coraz większe możliwości dla naszych klientów – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.
Bank Millennium jako jeden z pierwszych banków udostępnił w kwietniu 2016 r. swoim klientom możliwość wypełnienia i składania w systemie bankowości internetowej Millenet wniosków o świadczenie z programu „Rodzina 500+”. Następnie, w październiku 2016 r., bank wprowadził usługę umożliwiającą dostęp online do e-platformy Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS). W listopadzie 2016 r. był pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił usługę rejestracji kart SIM za pośrednictwem systemu bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Z kolei w styczniu 2017 r., jako jeden z pierwszych umożliwił utworzenie w systemie bankowości internetowej Profilu Zaufanego, otwierającego dostęp do szerokiej gamy usług administracji publicznej online, przez 24 godziny na dobę.
– Beneficjentami rozwiązań z obszaru e-administracji są przede wszystkim klienci, którzy w systemie bankowości internetowej mogą wygodnie, w dowolnym miejscu i czasie, skorzystać z szerokiego zakresu usług, które wcześniej wymagały wizyty w urzędzie. Z kolei bank zyskuje możliwość zapewnienia w kanałach cyfrowych rozwiązań odpowiadających potrzebom użytkowników i realnie ułatwiających ich codzienne życie. Dzięki temu nasz system Millenet staje się centrum zarządzania bieżącymi sprawami, nie tylko finansowymi – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Bank Millennium zakwalifikował się do finałowego etapu konkursu BAI Global Innovation Awards w aż trzech kategoriach. Poza kategorią “Breakthrough Collaboration in Financial Services”, w której zdobył nagrodę za rozwiązania z obszaru e-administracji, są to:
- “Product and Service Innovation” (innowacja produktowa i usługowa) – do finału awansowała usługa zakupu biletów komunikacji miejskiej i płacenia za parking w aplikacji mobilnej Banku Millennium.
- “Innovation in User Experience” (innowacja w doświadczeniu użytkowników) – w finale konkursu znalazła się oferowana przez Bank Millennium usługa zakupu ubezpieczenia pojazdu w pełni online, z wykorzystaniem innowacyjnej metody skanowania danych z dowodu rejestracyjnego za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Organizator wydarzenia, Bank Administration Institute (BAI), jest renomowanym stowarzyszeniem zrzeszającym instytucje finansowe z wielu krajów. Od ponad 90 lat wpływa na kształt oraz rozwój światowej gospodarki, prowadząc i publikując badania, będące źródłem wszechstronnej wiedzy o bankowości, aktualnych wyzwaniach i trendach dotyczących przyszłości instytucji finansowych.