Raport pt. „Sieć”, jako jedyny projekt z Polski, został zakwalifikowany do ścisłego finału międzynarodowego konkursu „Information is Beautiful Awards” organizowanego przez Kantar – jedną z największych na świecie grup konsultingowych. Zwycięzców wybierze jury i internauci w drodze publicznego głosowania. Wyniki zostaną ogłoszone 28. listopada 2017 r. podczas uroczystej gali w Londynie.
Jury składające się z 20 ekspertów w dziedzinie wizualizacji danych oceni 117 projektów. To już trzeci etap Konkursu, do którego pierwotnie zakwalifikowanych zostało ponad 780 zgłoszeń z całego świata. Na Longlist znalazło się 380 zgłoszeń, a na Shortlist pozostało już tylko 117 prac. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia jest jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters, Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify.
Praca graficzki, Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych. Artystka zebrała i wybrała te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w formie zaskakujących obrazów – infografik.
– Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. To był długotrwały proces, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. Dzięki ponad 40 spotkaniom z pracownikami ERGO Hestii oraz własnym badaniom mogłam poznać firmę z wielu stron. Ze zbioru wątków zostało wybranych 12 tematów do skonstruowania infografik. Po zaprojektowaniu koncepcyjnej formy dla każdej z nich, różnego rodzaju dane były przetwarzane za pomocą m.in. arkuszy kalkulacyjnych, programów do analizy sieci i obrazu oraz kodowania – wyjaśnia Hanna Dyrcz, autorka projektu.
– Kwalifikacja Raportu do ścisłego finału to również wielki sukces Artystycznej Podroży Hestii i tym samym potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat programu mecenatu artystycznego ERGO Hestii, w ramach którego wspieramy i promujemy młodych polskich artystów, którzy odnoszą międzynarodowe sukcesy. Zwycięska kreacja Hanny Dyrcz to wyjątkowe ujęcie rocznej działalności ERGO Hestii zrealizowane w stylistyce dataesthetics – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.
Jednocześnie na stronie internetowej konkursu do 27. października głosy mogą oddawać internauci. Publikacja walczy o jedną z trzech nagród z 12 innymi zgłoszeniami w swojej w kategorii Unusual (tłum. Nietypowe).
„Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów, nierzadko szeroko komentowane w mediach. Ze względu na rangę i poziom Konkursu to wielkie wyróżnienie dla Raportu.
W każdej kategorii wybieranych jest 3 zwycięzców (autorów projektu), którzy otrzymają odpowiednio nagrody: złote trofeum ($1,000), srebrne ($500) i brązowe ($250). Dodatkowo zwycięzcy mają zapewnioną kampanię medialną oraz spot promocyjny na stronie www.informationisbeautiful.net. Natomiast wszystkie zgłoszenia zakwalifikowane do Shortlist biorą udział w wystawach organizowanych przez portal „Information is Beautiful” w Londynie i Nowym Yorku. Ogłoszenie wyników odbędzie się 28 listopada 2017 r. podczas uroczystej gali w Londynie.