Wpłaty gotówki na numer telefonu we wpłatomatach – po raz pierwszy na polskim rynku!

aplikacja IKO wplatomat blikW grudniu 2016 roku klienci PKO Banku Polskiego zyskali możliwość dokonywania wpłat gotówki na swoje konto lub na numer telefonu innego posiadacza IKO, z użyciem kodu BLIK, w ponad 800 wpłatomatach. To pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku.

Wpłatę można zrealizować na własne konto w PKO Banku Polskim/Inteligo, do którego jest przypisana aplikacja IKO lub na konto innego użytkownika IKO. Aby skorzystać z tej funkcji, należy na ekranie wpłatomatu wybrać opcję „Wpłata IKO”, następnie wprowadzić kod BLIK z aplikacji IKO i wybrać na ekranie wpłatomatu, komu wpłacamy pieniądze (przycisk „wpłata własna” w przypadku wpłaty na swój własny rachunek lub przycisk „wpłata na telefon” w przypadku wpłaty na konto innego użytkownika IKO). W przypadku wpłaty na numer innej osoby, poza kodem BLIK należy podać również numer telefonu odbiorcy wpłaty. Następnie wpłatomat poprosi o podanie kwoty wpłaty i liczby banknotów. Po akceptacji na ekranie wpłatomatu podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy natychmiast. Jednorazowo we wpłatomacie można wpłacić do 40 banknotów, podobnie jak w przypadku wpłat dokonywanych kartami płatniczymi.

– Jako pierwsi na rynku umożliwiliśmy dokonywanie wpłat gotówki na numer telefonu w jednej z największych sieci wpłatomatów w Polsce. Jest to kolejna funkcja, która znacząco ułatwia bankowanie przez telefon i o którą nasi klienci często pytali. Ich pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, z tygodnia na tydzień coraz chętniej wpłacają gotówkę, korzystając z kodów BLIK w aplikacji IKO – podkreśla Justyna Piątek z Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.