Ponad 7 mln kont osobistych i 841 tys. kart kredytowych – PKO Bank Polski liderem rynku

  • Już ponad 7 mln kont osobistych prowadzi PKO Bank Polski.

  • W ciągu roku bank odnotował największy na rynku przyrost liczby kont osobistych – o ponad 280 tys.

  • Bank prowadzi też 841 tys. rachunków kart kredytowych klientów indywidualnych – najwięcej w Polsce.

PKO Bank Polski stale umacnia dominującą pozycję na rynku klienta detalicznego, dystansując konkurentów w liczbie prowadzonych kont osobistych. Według najnowszych raportów PR News ponad 22 proc. kont osobistych klientów ankietowych banków jest prowadzonych przez PKO Bank Polski. Z kolei 841 tys. z ponad 6 mln kart kredytowych klientów indywidualnych to karty z logo PKO.

W ciągu roku w PKO Banku Polskim przybyło ponad  280 tys. kont osobistych. Nowych klientów przyciąga nie tylko marka – najbardziej wartościowa i najbardziej rozpoznawalna na polskim rynku finansowym –  ale także najnowsze technologie. Bank oddaje do dyspozycji każdego posiadacza konta serwis transakcyjny i aplikację mobilną umożliwiające dostęp do konta o każdej porze dnia i nocy, możliwość płacenia kartą, telefonem, a nawet zegarkiem lub brelokiem z funkcją płatności zbliżeniowej. Stale rozwijane funkcje aplikacji IKO, umożliwiającej obsługę konta przez telefon przyciągają coraz młodszych klientów.

–  Konto osobiste to podstawowy produkt bankowy, niezbędny w codziennym życiu. Dorosłym ułatwia codzienne zakupy, regulowanie rachunków, zarządzanie oszczędnościami.  Młodym i najmłodszym klientom pozwala w praktyce uczyć się nowoczesnego bankowania, oszczędzania i zarządzania swoim budżetem. PKO Bank Polski oferuje konta dla klientów w każdym wieku. Rodzic może założyć PKO Konto Dziecka nowo narodzonemu potomkowi  zaraz po otrzymaniu jego aktu urodzenia.  Funkcje kont osobistych banku są odpowiednio dopasowane do potrzeb związanych z wiekiem klienta. Najmłodsi bankując mogą się bawić korzystając ze specjalnego serwisu internetowego PKO Junior, młodzi i dorośli otrzymują najnowsze narzędzia bankowości mobilnej i internetowej. Rosnąca liczba kont otwieranych w każdej grupie wiekowej potwierdza atrakcyjność oferty  PKO – mówi Paweł Placzke,  dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidulanego PKO Banku Polskiego.

Podczas gdy 35 proc. z ankietowanych przez PR News banków odnotowało spadek liczby obsługiwanych kart kredytowych klientów indywidualnych, w PKO Banku Polskim w ciągu roku przybyło ponad 17 tys. takich kart. Bank od dwóch lat utrzymuje pozycję lidera na tym rynku. Klienci PKO Banku Polskiego aktywnie korzystają z możliwości płatniczych kart kredytowych – we wrześniu tego roku średnio co sekundę dokonywali  2  transakcji bezgotówkowych. Wzrost transakcyjności per karta, rok do roku, we wrześniu wyniósł 13 proc.

– Rosnąca popularność kart kredytowych PKO Banku Polskiego w dużej mierze to efekt ich dostępności. Zbudowaliśmy ich ofertę w taki sposób, żeby każdy dorosły – od studenta do prezesa spółki giełdowej – w zależności od swego potencjału finansowego, mający nawet stosunkowo niewielki stały dochód mógł posługiwać się odpowiednią dla siebie kartą, a jeśli korzysta z niej regularnie staje się ona dla niego bezpłatnym wygodnym narzędziem płatności i źródłem taniego kredytu. Zaufanie jakim darzą nas klienci korzystający z oferty kart kredytowych inspiruje do doskonalenia oferty. Prowadzimy obecnie prace, których efektem będzie jeszcze lepsze dopasowanie produktu do zmieniających się potrzeb klientów. – dodaje Paweł Placzke.

Rosnąca liczba kont i kart kredytowych obsługiwanych przez PKO Bank Polski świadczy o coraz większym zaufaniu do banku osób, dotąd nie korzystających z usług bankowych. Istotne znaczenie ma tu również rola PKO Banku Polskiego jako lidera sektora bankowego, wspierającego budowę e-administracji. Upowszechnianie usług e-administracji i możliwość zakładania Profilu Zaufanego przy wykorzystaniu systemu bankowości internetowej są ważnymi elementami budowy kultury państwa cyfrowego.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski