Coraz więcej osób skłania się ku obsłudze funduszy inwestycyjnych przez aplikację mobilną – wynika z najnowszych danych ING Banku Śląskiego. Już ponad 20% operacji sprzedaży inwestycji online jest realizowanych przez aplikację mobilną (Moje ING), a udział ten stale rośnie.
-Jak wynika z badania Finansowy Barometr ING, Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej. Taki sposób zarządzania swoimi środkami deklaruje już 72% polskich użytkowników smartfonów. Obserwujemy , że dla naszych klientów możliwość pełnej obsługi inwestycji w aplikacji mobilnej staje się kluczowa. Dynamika tej zmiany przyzwyczajeń jest bardzo obiecująca. Dlatego projektując kolejne rozwiązania inwestycyjne, mobile stawiamy na pierwszym miejscu – mówi Daniel Szewieczek, dyrektor banku odpowiedzialny za oszczędności i inwestycje w ING Banku Śląskim.
W 2016 roku ING Bank Śląski wprowadził do aplikacji mobilnej opcję zakupu funduszy inwestycyjnych. Od tamtego czasu Moje ING zostało wzbogacone o szereg dodatkowych funkcji, które są coraz częściej wykorzystywane przez użytkowników. Już ponad 20% operacji sprzedaży inwestycji w kanale digital (Moje ING) jest wykonywanych przez telefon i udział ten stale rośnie. W kwietniu br. wynosił on 16,3%, natomiast w czerwcu sięgnął już 21,3%. Jednocześnie ¼ klientów zapoznających się z ofertą produktową inwestycji w Moje ING robi to przez telefon.
Jeszcze bardziej przekonani do obsługi mobilnej są klienci, którzy już inwestują – 1/3 dopłat i wypłat z funduszy jest już przez telefon. Natomiast osoby, które jeszcze nie inwestują , w badaniu wewnętrznym ING wskazały m.in., że „możliwość pełnej obsługi inwestycji w aplikacji mobilnej” mogłaby ich przekonać do lokowania swoich funduszy w banku. Z kolei przeglądanie i analiza swoich inwestycji to już w połowie mobile – w 2Q 2018 aż połowa (48,4%) wizyt w zakładkach funduszowych odbywała się przez aplikację mobilną. Co ciekawe, nawet formalności chętnie realizowane są za pomocą smartfonów – już ponad 20% klientów wypełniających ankietę inwestycyjną (MIFID) w Moim ING wykonuje ją przez telefon.
Moje ING to system bankowości internetowej i mobilnej ING Banku Śląskiego. W ramach funduszy inwestycyjnych, w wersji aplikacji na telefon, dostępne są następujące opcje:
- nabycia, konwersje, umorzenia jednostek
- zakup niestandardowych produktów jak emerytalne IKE czy oferta łączona lokaty z funduszem
- tworzenie i zarządzanie własnymi portfelami funduszy
- wykresy z wynikami funduszy wzbogacone o transakcje klienta
- porównywarka wyników posiadanych funduszy
- rozbudowane narzędzie selekcji funduszy do portfela, wskazujące m.in. fundusze zgodne z celami i gotowością na ryzyko klienta
- łatwe regularne inwestowanie wraz z symulacją gromadzenia kapitału
- rozbudowane karty produktu umożliwiające analizę (np. sprawdzenie indywidualnych zysków/strat) i obsługę swoich inwestycji
- podpowiedzi kontekstowe ułatwiające korzystanie z systemu
- elektroniczne potwierdzenia zleceń i transakcji zamiast wersji papierowej wysyłanej pocztą tradycyjną
Z najnowszych badań ING Banku Śląskiego wynika, że obecne funkcjonalności inwestycyjne w Moje ING zostały bardzo dobrze ocenione przez klientów.