Bank BNP Paribas sponsorem tytularnym turnieju Sopot Open

Od 29 lipca do 4 sierpnia br. na kortach STK Sopot odbędzie się druga edycja męskiego turnieju tenisowego Sopot Open. Bank BNP Paribas został sponsorem tytularnym tego wydarzenia, o czym podczas dzisiejszej konferencji prasowej poinformował Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji i Marketingu w Banku BNP  Paribas.  Bank BNP Paribas poprzez zaangażowanie się w Polsce w turniej Sopot Open chce czerpać z doświadczenia i siły marki Grupy.

Pula nagród w sezonie 2019 została zwiększona z 64 tys. do 92 tys. euro. Tym samym w obowiązującej od tego roku pięciostopniowej skali trójmiejskie zawody stały się challengerem kategorii 100. Oznacza to, że jego triumfator otrzyma 100 punktów do rankingu ATP, a nie 90, jak to miało miejsce w ubiegłym sezonie. Dzięki temu Sopot Open będzie największym challengerem rozgrywanym w tym czasie w Europie. Sopot Open to impreza rangi ATP Challenger, w której wystąpi czołówka graczy sklasyfikowanych w rankingu ATP.

BNP Paribas – „We are tenis”

Grupa BNP Paribas związana jest z tenisem już ponad cztery dekady, stając się największym na świecie sponsorem tego sportu. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki Grupy.

W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.

Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Hasłem przewodnim Banku, jakim posługuje się w ramach programu jest „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że Grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, takich jak Roland Garros, BNP Paribas Masters, Fed Cup by BNP Paribas i Davis Cup by BNP Paribas, rozgrywek amatorskich i juniorów (Junior Davis Cup and Junior Fed Cup by BNP Paribas) oraz tenisistów niepełnosprawnych (NECWorld Tour, Invacare World Team Cup).  Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com

ŹRÓDŁOBank BNP Paribas