Fachowy rzeczoznawca wyceniający szkodę od ręki, pakiet dokumentów ograniczony do minimum, a wszystkie formalności załatwione w zaledwie kilka dni. Tak przedstawia się nowy standard likwidacji szkód komunikacyjnych dla klientów firmy ubezpieczeniowej Compensa.
Chociaż zgodnie z prawem likwidacja szkody komunikacyjnej powinna trwać maksymalnie do 30 dni od jej zgłoszenia, w praktyce proces ten może trwać nawet kilka miesięcy. Obecnie, za sprawą nowych standardów w Compensa, poszkodowany może otrzymać zwrot kosztów już po kilku dniach.
Fachowy rzeczoznawca
W ramach nowego standardu likwidacji szkody komunikacyjnej, od momentu jej zgłoszenia przez poszkodowanego do przyjazdu rzeczoznawcy nie mijają więcej niż dwa dni. Podczas spotkania, dzięki nowoczesnym narzędziom informatycznym, sporządza on wymaganą przez ubezpieczyciela dokumentację oraz wycenia wysokość szkody. Nie jest potrzebna dodatkowa ekspertyza, zaangażowanie kolejnych osób – wszystko odbywa się w ciągu jednego dnia, z zachowaniem minimum formalności.
Niezbędne dokumenty
W celu sprawnego zlikwidowania szkody, ubezpieczony powinien przygotować dowód rejestracyjny, w którym znajdują się istotne dla towarzystwa ubezpieczeń dane dotyczące pojazdu oraz jego właściciela. Nie należy pominąć numeru konta bankowego, na który wypłacone zostanie odszkodowanie. Warto podać go od razu lub podczas oględzin pojazdu. Ważna jest również dokumentacja zdarzenia sporządzona w miarę możliwości przez właściciela pojazdu – zdjęcia lub krótkie filmy wykonane za pomocą telefonu komórkowego oraz kontakt do uczestników zajścia, mogących je potwierdzić; ich numery telefonów lub adresy e-mail.
Formalności w kilka dni
Kiedy ubezpieczyciel otrzyma pełny pakiet dokumentacji, wypłata odszkodowania stanowi kwestię kilku dni. W ten sposób następuje szybka finalizacja procesu likwidacji szkody, a poszkodowany otrzymuje należne odszkodowanie.
Naprawa pojazdu w warsztacie partnerskim
Dla poszkodowanych, którzy decydują się na naprawę pojazdu w wariancie bezgotówkowym tzn. bez angażowania własnych środków, Compensa ma do dyspozycji sieć warsztatów partnerskich. Na życzenie klienta, firma organizuje naprawę auta w serwisie zlokalizowanym w pobliżu miejsca zamieszkania poszkodowanego. Są to wysokiej klasy serwisy, oferujące gwarancję na naprawę, auto zastępcze na czas naprawy oraz pomoc w kompletowaniu dokumentacji.
Chcemy nieustannie podnosić jakość usług oferowanych naszym klientom, a dowodem na to jest nowy standard likwidacji szkody komunikacyjnej w Compensa. Zależy nam, żeby osoby poszkodowane, mogły w miarę możliwości szybko wracać do normalnego funkcjonowania sprzed zdarzenia – podkreśla Tomasz Borowski, rzecznik prasowy Compensa.
źródło: Compensa