ING Bank Śląski udostępnił nową usługę w ramach płatności BLIK. Dzięki Prośbie o przelew użytkownik aplikacji Moje ING mobile będzie mógł wysyłać oraz odbierać prośby o przelew. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy natychmiast pieniądze zostaną przekazane do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę może także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa.
Dodatkowo, w ramach Prośby o przelew, bank wprowadził podział rachunku, który ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych zakupów. Użytkownik będzie mógł wybrać grupę kontaktów i dzielić rachunek po równo lub dostosowywać kwoty do poszczególnych odbiorców. Nadawca podziału będzie mógł w wyliczeniach uwzględnić także siebie.
Usługi Prośba o przelew i Podział rachunku są darmowe. Są dostępne w aplikacji Moje ING mobile razem z Przelewami na telefon BLIK.
W jednym dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na kwotę do 500 zł.
Aby korzystać z usługi, użytkownik musi w aplikacji mieć aktywnego BLIKA i wyrazić zgodę na dostęp do kontaktów. Prośba o przelew działa, gdy kontem do BLIKA jest osobisty rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub firmowy rachunek bieżący w złotówkach.
Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku, który także oferuje tę usługę. Z tymi samymi osobami można podzielić rachunek.
Usługi „Prośba o przelew” i Przelew na prośbę” można w każdej chwili wyłączyć. Wystarczy przejść do szczegółów BLIKA i wybrać „Nie chcę z tego korzystać” przy „Prośba o przelew i podział rachunku”.