– PZU jest liderem transformacji cyfrowej, który sięga po najnowsze technologie i konsekwentnie wprowadza je w życie w różnych obszarach swojej działalności. Nieustannie pracujemy nad innowacjami zwiększającymi jakość obsługi naszych klientów – podkreśla prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.
Algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są w stanie samodzielnie dokonać precyzyjnej analizy zdjęć dokumentujących szkodę komunikacyjną. – Potrafią nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. To gigantyczne usprawnienie obsługi szkód, których klienci zgłaszają co roku prawie pół miliona. Dzięki temu mogą liczyć na szybszą wypłatę odszkodowań – wyjaśnia Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń Grzegorz Goluch.
Sztuczna inteligencja potrzebuje zaledwie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej. – To jeden z najbardziej udanych projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, który wdrożyliśmy w PZU. Projekt poprawił proces obsługi klienta i jednocześnie pozwolił na oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych – mówi Dyrektor ds. Innowacji Marcin Kurczab.
Wśród spektakularnych innowacyjnych rozwiązań zainicjowanych przez PZU w ramach współpracy ze startupami jest też tzw. opaska życia. To urządzenie, które monitoruje podstawowe parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny o sytuacjach zagrożenia.
Innym przykładem innowacyjnych rozwiązań jest internetowa platforma pożyczkowa Cash, efekt współpracy PZU i Alior Banku. Daje pracownikom wygodny dostęp do szybkich, tanich i bezpiecznych pożyczek, o które mogą występować za pośrednictwem pracodawców.