Użytkownicy IKO mogą od dziś korzystać z kolejnych funkcji aplikacji: doładowań telefonu na kartę, podglądu szczegółów zleceń stałych, kart i kredytów, a także możliwości wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Wszystko to w dowolnym miejscu i czasie. To kolejny krok w rozwoju IKO na drodze do pełnej obsługi bankowej w ramach aplikacji mobilnej.
– IKO z aplikacji płatniczej staje się aplikacją bankowości mobilnej, która docelowo pozwoli klientom na pełną obsługę ich finansów i zakupów z poziomu telefonu komórkowego. Do wcześniejszych funkcji, czyli m.in. możliwości zakładania lokat mobilnych oraz wykonywania przelewów na numer telefonu i numer rachunku bankowego, dodajemy kolejne. Nieustannie pracujemy nad rozwojem IKO w zakresie nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych.
Najbardziej oczekiwaną przez użytkowników IKO nowością jest możliwość doładowania telefonu na kartę (Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile, Orange). Wystarczy wybrać ikonkę „Doładowania” w menu głównym. IKO pozwala również na realizację doładowań zdefiniowanych wcześniej w systemie internetowym w ramach iPKO i Inteligo. Kolejnymi nowymi funkcjami dostępnymi w IKO są możliwość podglądu szczegółów zleceń stałych, kredytów (także hipotecznych), kart debetowych i kredytowych, w tym spłata zadłużenia karty. Użytkownicy aplikacji pod ikonkami „Karty” oraz „Kredyty” mają dostęp do wszystkich szczegółów posiadanych produktów.
Od 15 czerwca można także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika IKO. Prośba o przelew to wygodna opcja przypominania innej osobie o zaległej należności lub sposób, w jaki można poprosić znajomych o szybki zastrzyk gotówki. Jeśli odbiorca prośby o przelew wyśle środki, powiadomienie o zrealizowanej transakcji pojawi się w aplikacji. Dodatkowo dostępna jest funkcja „Notyfikacje” – miejsce do którego wpadają powiadomienia o prośbach o przelew oraz przelewach na telefon.
Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami Android, iOS, i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja.
Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 300 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,7 miliona operacji na łączną kwotę 955 milionów złotych. Od lutego, kiedy to została udostępniona obsługa lokat, użytkownicy IKO założyli prawie 11,5 tys. lokat mobilnych. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonują średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
Aplikacja mobilna IKO – rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych – pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności IKO powstał polski standard płatności mobilnych BLIK. BLIK to uniwersalna forma realizacji płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez użycia gotówki czy karty płatniczej, zbudowana wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.
źródło: PKO BP