Fundacja ING Dzieciom kończy 30 lat

Z okazji 30-lecia fundacja oddaje logo w ręce dzieci, aby stało się wyrazem idei zawartej w nazwie i realizowanej w działaniach fundacji.

Fundacja ING Dzieciom oddaje dziś przestrzeń swojego znaku firmowego właśnie dzieciom, nie tylko symbolicznie, ale naprawdę – zapraszamy dzieci do tworzenia, polegając na ich kreatywności i ufając ich pomysłom. Powierzamy im tak ważną dla każdej organizacji przestrzeń, bo w naszej fundacji to właśnie dzieci są najważniejsze. Pragnąc też zaakcentować sposób, w jaki działamy, zdecydowaliśmy że nasze logo będzie się zmieniać. Tak jak reagujemy na zmieniającą się rzeczywistość, dostosowujemy nasze programy, tak też raz na jakiś czas zmienimy grafikę w naszym logo. W ten sposób chcemy pokazać nasz dynamiczny charakter, otwartość na nowe zjawiska, pomysły i możliwości – podkreśla Agata Tomaszewska, Prezeska Fundacji ING Dzieciom.

Młodzi ludzie, którzy byli na Turnusie Uśmiechu lub z którymi współpracują lokalni wolontariusze ING, mogli za pomocą kilku ruchów pędzla zaproponować znak dla fundacji. Nowa koncepcja logo została stworzona z projektantem Jakubem de Barbaro, który wraz z dziećmi z trzech domów dziecka w Golance Dolnej, Wojsławicach i Wrocławiu, przeprowadził warsztaty, na których wychowankowie malowali to, z czym im się kojarzy Fundacja ING Dzieciom. Prace dzieci i nastolatków będą zwizualizowane zarówno w logo, jaki i na wizytówkach czy papierze firmowym oraz zaprezentowane w galerii na stronie internetowej ingdzieciom.pl.

Główną wartością, którą się kierujemy jest dobro dzieci, dbałość o ich godność i podmiotowość. Zapraszając dzieci do naszych działań, dbamy o to, aby ich opinie i pomysły zawsze zostały usłyszane przez dorosłych. Zachęcamy więc do wspólnego planowania projektów, wsłuchiwania się w głos młodych, aby budować w nich poczucie własnej wartości i sprawczości – dodaje Agata Tomaszewska, Prezeska Fundacji ING Dzieciom.

Fundacja została powołana w 1991 roku przez Bank Śląski. Najpierw jako Fundacja Banku Śląskiego i zajmowała się kształceniem w zakresie ekonomii i bankowości komercyjnej oraz edukacją przedsiębiorczości. W 2005 roku nazwa została zmieniona na Fundację ING Dzieciom i zakres działalności został skoncentrowany na wyrównywaniu szans życiowych dzieci i młodzieży, wspieranie ich rozwoju, edukacji i samodzielności. Fundacja działa we współpracy z wolontariuszami – pracownikami ING, którzy w całej Polsce prowadzą różnorodne zajęcia dla dzieci, zależnie od ich potrzeb i zainteresowań. Serce Fundacji ING Dzieciom bije w Wiśle, gdzie na Turnusach Uśmiechu gości rocznie około 1000 osób. Fundacja realizuje swoją misję poprzez autorskie programy, współpracując z organizacjami społecznymi, szkołami i różnymi placówkami dla dzieci.

Więcej informacji o Fundacji i nowym logo: www.ingdzieciom.pl

ŹRÓDŁOING Bank Śląski