mBank jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił dla ponad 8,3 tys. swoich pracowników nowoczesne narzędzia do komunikacji i współpracy w chmurze publicznej. Dzięki kompleksowemu wdrożeniu usługi Microsoft Office 365, każdy pracownik banku ma dostęp do plików z dowolnego miejsca, a bank może sam tworzyć nowe aplikacje.
Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, a nawet je wyprzedzać. W przeszłości klient mógł przyjść do banku w określonych godzinach, a dziś jesteśmy otwarci 24 godziny na dobę. I to znak transformacji cyfrowej. Dalszą przyszłością jest chmura. Z punktu widzenia budowania systemów, dostępności, elastyczności, kosztów – od chmury nie ma odwrotu
Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.
Chmura dla każdego pracownika
Zdecydowaliśmy się na pakiet Microsoft 365, ponieważ to wiodące rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które pozwoliło nam zintegrować się z dotychczas używanymi w banku narzędziami IT. Zakres wdrożenia objął wszystkich pracowników banku, a dotyczył m.in. Exchange online, OneDrive, Teams, Planner, WhiteBoard, To Do i Forms. Dla przykładu, Exchange online oznacza bardzo pojemną skrzynkę pocztową, która może przechować nieporównanie więcej danych niż dotychczas. OneDrve umożliwia przechowywanie i współdzielenie danych, a Teams jest centralnym narzędziem do komunikacji i pracy zespołowej. WhiteBoard wspiera zespoły mBanku w pracy kreatywnej, a prostsze aplikacje Planner i To Do – w lepszej organizacji pracy i śledzeniu postępów w projektach.
Adam Ksit, wicedyrektor IT / cloud center of excellence w mBanku
mBank ma już doświadczenia z chmurą
Jesteśmy pierwszym bankiem, który zdecydował się na wykorzystanie chmury publicznej. Mamy za sobą kilka pierwszych poważnych wdrożeń. Przykładem tego jest rozwiązanie Paynow, oferujące płatności dla e-commerce, które wykorzystuje chmurę. Kluczowe w transformacji do chmury publicznej w bankowości jest przede wszystkim bezpieczeństwo i ochrona danych oraz zgodność z regulacjami.
Michał Plechawski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i technologii w mBanku
Ludzie, procesy, technologie
Najważniejszym kapitałem w mBanku są klienci i pracownicy, którzy na co dzień ich wspierają. Kluczowe jest, abyśmy mogli pracować w sposób nieprzerwany i aby technologia usprawniała naszą pracę. Dlatego wybraliśmy Office 365. Nasi pracownicy zyskali możliwość tworzenia, udostępniania i wyszukiwania plików w organizacji. I to wszystko w sposób bezpieczny i rozliczalny. Narzędzia z pakietu Office 365 wpływają na efektywność osobistą pracowników, a to z kolei przekłada się na efektywność całej organizacji. Wdrożenie Office 365 było dużym wyzwaniem, szczególnie w sektorze finansowym. Nam to się udało i to w zgodzie z regulacjami sektorowymi.
Adam Ksit, wicedyrektor IT / cloud center of excellence w mBanku
mBank to przykład instytucji finansowej, która już od wielu lat wyznacza standardy dla całego sektora bankowości w Polsce, ale i w regionie. Innowacyjny i dopasowany do potrzeb współczesnego klienta model biznesowy, a także efektywne wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych stawiają mBank w czołówce liderów cyfryzacji zmieniających i modernizujących polską gospodarkę. To właśnie dzięki takim firmom Polska Dolina Cyfrowa staje się rzeczywistością. Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem w rozwoju lidera bankowości w chmurze
Tomasz Wilecki, Dyrektor Sprzedaży do Sektora Finansowego w polskim oddziale Microsoft