Aplikacja IKO dopasowana maksymalnie do potrzeb klientów

2016 rok był czasem niezwykle intensywnego rozwoju aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, w szczególności pod kątem jej dostosowywania do indywidualnych potrzeb klientów. Zakres możliwości personalizacji aplikacji IKO zdecydowanie wyróżnia ją na rynku aplikacji mobilnych w Polsce.

13_personalizacjaAplikacja IKO od samego początku była tworzona z myślą o wygodnym zarządzaniu kontem i finansami na stosunkowo niewielkim ekranie telefonu. Jednak wraz ze wzrostem liczby funkcji, sposób poruszania się po aplikacji został zmodyfikowany.  W  prawym dolnym rogu ekranu został dodany przycisk, który umożliwia ustawienie listy dowolnych skrótów do ulubionych funkcji. Listę można zmieniać w dowolnym momencie w zależności od aktualnych potrzeb. Klienci mogą także zarządzać kafelkami na ekranie głównym aplikacji IKO – zmieniać kolejność wyświetlania elementów lub niektóre z nich ukryć. Użytkownicy z większą liczbą produktów w PKO Banku Polskim mają na ekranie głównym aplikacji IKO nie tylko kafelki prezentujące informacje o kontach i kod BLIK, ale i pozostałe produkty, takie jak karty kredytowe, lokaty, czy kredyty.

Kolejnym krokiem była zmiana nawigacji w aplikacji. Wprowadzony na Androidzie nowy pasek nawigacyjny zawiera odnośniki do sekcji „Płatności” z przelewami oraz innymi operacjami oraz do sekcji „Mój Bank”. Dzięki tej zmianie łatwiej poruszać się po ekranach aplikacji przy użyciu jednej ręki, a czas dotarcia do większości funkcji skrócił się. Bank jako jeden z niewielu na rynku umożliwił także klientom korzystającym z telefonów z systemem iOS i Android logowanie do aplikacji IKO za pomocą odcisku palca.

– Zmiany w IKO umożliwiające wygodne zarządzanie finansami to jeden z filarów towarzyszący nam przy rozwijaniu aplikacji. Taka liczba funkcji, jaką wdrażamy i planujemy w naszej aplikacji, wymaga od nas konsekwentnego poszukiwania najbardziej optymalnych rozwiązań. Dlatego podpatrujemy najpopularniejsze aplikacje, staramy się czerpać z ich rozwiązań i adaptować je do IKO – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.

W 2016 roku PKO Bank Polski umożliwił także przyspieszenie realizacji codziennych operacji w aplikacji IKO między innymi dzięki wprowadzeniu funkcji „Zeskanuj i zapłać” – w przypadku faktur lub innych druków wpłaty zawierających kody QR, nie trzeba ręcznie przepisywać danych do przelewu.