Arkadiusz Przybył, członek zarządu Banku Zachodniego WBK odpowiadający za Pion Bankowości Detalicznej.
Kluczem do najlepszej jakości jest tworzenie banku, który rozumie potrzeby klientów, a co ważniejsze – podąża za nimi. Budujemy relacje z klientem tak, jak budujemy relacje w naszym codziennym życiu. Opieramy się na bardzo prostych zasadach. Ważna jest empatia, zaangażowanie i otwartość. Przyglądamy się temu, jak zachowują się konsumenci i przygotowujemy dla nich produkty i usługi „szyte na miarę”. Stwarzamy możliwości do jeszcze swobodniejszego bankowania. W 2017 roku zmieniliśmy strategię produktową w bankowości detalicznej, bo wiemy, że dla klienta ważna jest elastyczność i samodzielność. Stworzenie Konta Jakie Chcę było pierwszym krokiem w stronę całościowego uproszczenia oferty Banku Zachodniego WBK. Umożliwiliśmy dostosowywanie funkcjonalności do zmieniających się preferencji. Wszyscy klienci powinni mieć możliwość samodzielnego wyboru, takiego który zapewni im satysfakcję. Klienci zyskali więcej możliwości codziennego bankowania. Mogą decydować o tym, z czego chcą korzystać i w jaki sposób chcą za to płacić. Naszą nową strategię opieramy na haśle „Bank Jaki Chcesz”. To obietnica składana nie tylko naszym klientom, ale też pracownikom. Staramy się budować organizację, która będzie angażującym miejscem pracy, umożliwi swoim pracownikom rozwój w nowoczesnych przestrzeniach i z wykorzystaniem najnowszych narzędzi. Wspieramy także inicjatywy pracowników, które tworzą przyjazne środowisko pracy. Tylko całościowe, spójne podejście zapewnia sukces.
Maciej Pietrucha, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji, Bank Zachodni WBK S.A.
Stawiamy na nowoczesność. Digitalizacja i innowacyjność to hasła, które często padają z ust branży finansowej, ale musimy pamiętać – nowoczesność ma służyć codzienności. Chcemy, aby dzięki digitalizacji nasza oferta stawała się jeszcze prostsza, bardziej przejrzysta i elastyczna. Dobrym przykładem takiego działania jest wdrożona niedawno wideoweryfikacja. To nic innego jak technologia w służbie daily day banking. Jedna rozmowa z doradcą na wideo wystarczy, aby założyć konto. I nieważne, czy klient łączy się z pracy, z wakacji, za pomocą kamery komputera czy kamery smartfona. To kolejna możliwość na zdalne otwarcie konta, która jest szybka, bezpieczna i gwarantuje minimum formalności i dokumentów. Rozumiemy potrzeby klientów i podążamy za nimi. Klienci oczekują banku dostępnego na co dzień i z każdego miejsca. Poszerzamy ofertę usług zdalnego bankowania np. w procesie otwarcia konta, bo rozumiemy, że klienci mogą nie mieć czasu/możliwości np. na pójście na oddziału. Od naszych klientów wiemy, że to trafne podejście. Słyszymy głosy: Fajnie, że mogę to zrobić na wideo; super rozwiązanie; jestem za granicą, więc to idealne rozwiązanie dla mnie.
Chcemy wychodzić naprzeciw preferencjom naszych klientów, umożliwić im zdalne bankowanie najwyższej jakości. Umożliwić im wybór i podjęcie decyzji, co do tego, jak chcą bankować. Czy akurat chcą wziąć kredyt przez telefon, internet, czy podczas wizyty w oddziale. My dajemy wybór. Kto by pomyślał, że tego można oczekiwać od banku? My pomyśleliśmy. To nasza najlepsza praktyka.