Klienci PKO Banku Polskiego otworzą firmę w kilka minut przez serwis transakcyjny

Na początku 2018 roku Bank udostępnił klientom usługę rejestracji nowej firmy przez serwis transakcyjny. Złożenie odpowiedniego wniosku przez iPKO pozwala nowo zakładanej firmie na jej jednoczesną rejestrację w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz otwarcie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie.

Takie rozwiązanie pozwala przedsiębiorcy zaoszczędzić czas bo nie ma potrzeby wypełniania dokumentów i składania ich w oddzielnych instytucjach, a cały proces odbywa się zdalnie, w kilku prostych krokach przez iPKO. Dodatkowo niesie za sobą podwójną korzyść – można jednocześnie zarejestrować firmę i założyć konto potrzebne do prowadzenia działalności gospodarczej. Jak zarejestrować firmę? Wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego i przejść do zakładki „e-Urząd”. Droga składania wniosku uzależniona jest od tego, czy klient posiada Profil Zaufany. Jeśli nie, będzie mógł to zrobić przed jego złożeniem.W pierwszym kroku właściciel firmy uzupełnia swoje dane osobowe (część z nich zostanie podstawiona automatycznie), podaje podstawowe informacje na temat firmy i uzupełnia dane dotyczące działalności gospodarczej. Następnie wybiera ofertę banku – typ rachunku (PKO Konto Firmowe lub PKO Rachunek dla Biznesu), limit karty czy dodatkowe usługi. Po wypełnieniu wszystkich danych klient musi wprowadzić kod autoryzacyjny, a w następnym kroku podpisać wniosek o rejestrację firmy oraz wniosek o założenie rachunku firmowego przy użyciu Profilu Zaufanego.

– Wprowadzenie usługi rejestracji firmy przez bankowość elektroniczną to nowatorskie rozwiązanie na naszym rynku. Klient, w jednym prostym, wirtualnym wniosku zarejestruje firmę z pozycji swojego serwisu, potwierdzając swoją tożsamość Profilem Zaufanym. Jako pierwszy bank w Polsce udostępniliśmy naszym klientom możliwość założenia Profilu Zaufanego eGO, co było przełomem w upowszechnianiu usług e-administracji i istotnym ułatwieniem dla milionów obywateli i firm. Systematycznie staramy się też poszerzać wachlarz jego możliwości. Teraz możemy pochwalić się rozwiązaniem dla osób, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG. Dzięki naszej nowej usłudze, będą mogły to zrobić bez zbędnej biurokracji – mówi Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu Banku Polskiego. Dużym udogodnieniem dla nowych właścicieli firm jest to, że podczas rejestracji swojej firmy klient jednocześnie wnioskuje o wpis do rejestru REGON, dokonuje zgłoszenia do naczelnika urzędu skarbowego (NIP) i zgłoszenia płatnika składek do ZUS.

Po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji dostępnych w iPKO lub poprzez Profil Zaufany (eGO) – m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski