Pandemia koronawirusa, która dotarła do Polski w marcu 2020 r. szybko stała się realnym zagrożeniem dla życia i zdrowia Polaków. Santander Bank Polska zrealizował projekt „Wszyscy.Razem.Teraz”, aby aktywnie włączyć się w potrzebną pomoc, zapewnić bezpieczeństwo oraz zadbać o Polaków w tej niecodziennej sytuacji. Projekt był kierowany do klientów w każdym wieku – od dzieci po seniorów.
Strategię oparliśmy o trzy filary: rzetelną informację, aktywizację społeczną i pomoc.
RZETELNE INFORMACJE (Teraz): W czasie pandemii mierzyliśmy się z infodemią – natłokiem wielu, często sprzecznych ze sobą informacji. Jako bank mamy odpowiednie narzędzia, wizerunek i zasięg, który błyskawicznie wykorzystaliśmy, aby dostarczać rzetelnych informacji. Sercem kampanii był portal RazemPokonamy.pl. z rzetelnymi informacjami o sytuacji, instrukcjami, wellbeingiem oraz pomysłami dot. pracy zdalnej.
Dla opiekunów dzieci przygotowaliśmy, razem z psychologami, poradnik online „Finansiaki” ze scenariuszami domowych lekcji przedsiębiorczości i oszczędzaniu. Na www Finansiaki były gry planszowe DIY. Ponadto wsparliśmy telewizyjne korepetycje online dla maturzystów „Korki.TV”.
AKTYWIZAJCA SPOŁECZNA (Wszyscy): By poradzić sobie z poczuciem bezsilności postanowiliśmy działać i pokazać, że wspólnymi siłami możemy zrobić naprawdę wiele. Wspólnie z Fundacją Santander Bank Polska uruchomiliśmy akcję charytatywną „Podwójna Moc Pomagania”. Zachęciliśmy do wpłat naszych klientów, deklarując podwojenie ich wpłat. Wspólnie przekazaliśmy ponad 5 mln zł na pomoc szpitalom w walce z pandemią – na zakup niezbędnego sprzętu (respiratorów) i wyposażenia ochrony osobistej (maseczki, środki dezynfekcyjne, kombinezony itd.). W akcję zaangażował się również Marcin Dorociński, który zachęcał, by każdy dołączył to akcji „Podwójna moc pomagania”. Akcja charytatywna trwała cały miesiąc od 29 marca do 30 kwietnia 2020 r. Wzięło w niej udział ponad 15,5 tysięcy osób. Wspólnie uzbieraliśmy ponad 5 milionów złotych, które trafiły do 23 szpitali na terenie całego kraju.
Dodatkowo wolontariusze Fundacji Santander Bank Polska uszyli i przekazali potrzebującym 15 tys. maseczek.
POMOC (Razem): Koncentrowaliśmy się na działaniach, które miały pokazać, że nasi klienci mają na kogo liczyć. Tu ważną rolę miał ambasador banku Marcin Dorociński. Zachęcaliśmy #Zostanwdomu, #Bankujzdalnie, i przekonywaliśmy, że „Razem dotrwamy do normalności”.
Starszych wsparliśmy akcją „Zaloguj seniora” – edukowaliśmy i wspieraliśmy w przejściu na on line osoby starsze i ich bliskich. Przypomnieliśmy m.in. jak założyć i do czego wykorzystać Profil Zaufany oraz jak bezpiecznie bankować z domu. Na infolinii dla tej grupy klientów uruchomiliśmy specjalną opcją, aby mogli szybko połączyć się z doradcą który pomoże im w zdalnym bankowaniu. Seniorzy do końca 2020 r. skorzystali z niej aż 73 tys. razy. Do ich dyspozycji jest strona internetowa z poradami santander.pl/bliscy
Publikowaliśmy raporty sektorowe dla różnych branż o ich sytuacji i perspektywach. Uruchomiliśmy serię webinarów o wprowadzanych przez rząd programach pomocowych. Przygotowaliśmy instruktaże nt. praw pracowniczych w tej trudnej sytuacji, a wraz z Interią opublikowaliśmy serię 6 raportów o Tarczy PFR.
Dbaliśmy także o finanse naszych klientów, udostępniając wiele udogodnień, w tym zwolnienia z opłat za kartę dla juniorów i seniorów w czasie lockdownu, zawieszanie rat kredytowych, bezpłatne wypłaty z bankomatów.