Aż 17 wydarzeń dla całej rodziny, prawie 60 tys. km. pokonanych pieszo, biegiem, podczas spływów lub na rowerze i ponad 5 tys. uczestników. Taką statystyka Alior Bank zakończył cykl sportowo-rekreacyjnych eventów pod nazwą „Aktywni z Aliorem”. To pierwsza, prowadzona na tak szeroką skalę, inicjatywa skierowana zarówno do pracowników, jak i lokalnych społeczności.
– Pomysł pojawił się po sukcesie lutowego Biegu Podhalańskiego w Nowym Targu, którego byliśmy partnerem. Po tym wydarzeniu nasi pracownicy zgłosili kilkadziesiąt przedsięwzięć, z których wytypowaliśmy kilkanaście najciekawszych i postanowiliśmy je wesprzeć pod wspólną nazwą „Aktywni z Aliorem”. Chcemy zachęcać do zdrowego trybu życia i aktywnego wypoczynku w gronie rodziny i znajomych. Efekty przerosły nasze oczekiwania. Zarówno ze strony mieszkańców kolejnych miejscowości, jak i naszych pracowników. Wydarzenia zostały bardzo dobrze przyjęte, a frekwencja była na wysokim poziomie. W przyszłym roku planujemy kontynuować nasz cykl – mówi Grzegorz Olszewski, prezes zarządu Alior Banku.
Wydarzenia w ramach „Aktywni z Aliorem” były bardzo zróżnicowane. Poza cyklicznymi imprezami, jak Botaniczna Piątka czy Maraton Rowerowy w Charsznicy, ponad 1500 osób wzięło udział w „Terenowej Masakrze” w Bydgoszczy, podczas której uczestnicy (w tym 300 dzieci) musieli uporać się z 50 utrudnieniami (np. pokonywanie basenów błotnych czy wspinaczka linowa). Nie zabrakło także wyzwań dobroczynnych. W trakcie „Przemyskiej Piątki” udało się zebrać prawie 12,5 tys. zł na rzecz powstającego w Przemyślu Centrum Hospicyjno-Opiekuńczego „Betania” im. Św. Łazarza. Podczas V Charytatywnego Triathlonu i Paratriathlonu „Kraina Bugu” w Janowie Podlaskim gromadzono środki na zapewnienie mieszkań chronionych dla osób niepełnosprawnych. W październiku sportowi entuzjaści mogli przyczynić się do ratowania zwierząt Azji, uczestnicząc w biegu „Wild Run”, organizowanym na terenie wrocławskiego ZOO.
– Zależało nam na współpracy przy mniej znanych imprezach, organizowanych głównie w mniejszych miejscowościach. Tam zdecydowanie trudniej pozyskać dużego partnera komercyjnego, który zapewni atrakcyjne nagrody dla zwycięzców oraz dodatkowe atrakcje dla kibiców i osób towarzyszących. Chcieliśmy żeby współpraca ze znanym bankiem była dodatkową motywacją dla organizatorów. W przyszłości może im to pomóc w pozyskaniu kolejnych partnerów oraz budowie silnej marki imprezy – wyjaśnia Jarosław Rybak, dyrektor Działu Komunikacji i CSR Alior Banku.
Alior Bank partnerował także Festiwalowi Nauki Uniwersytetu Warszawskiego, podczas którego objął patronat nad wykładem specjalnym „Skąd się bierze inflacja i jak ją zwalczyć?” oraz Festiwalowi Piosenki Żeglarskiej w miejscowości Charzykowy niedaleko Chojnic. Cykl wydarzeń zamknęło „Święto Młodego Wina” organizowane przez Sandomierskie Stowarzyszenie Winiarzy. Impreza jest zwieńczeniem całorocznej pracy w winnicach i jest okazją na spotkanie lokalnych rzemieślników z pasjonatami ich wyrobów.
Większość sportowych potyczek zakończyła się wręczeniem nagród pieniężnych, które ufundował Alior Bank. Dodatkowo, dla uczestników przygotowano specjalne strefy rozrywki, a w nich konkursy, gadżety i dodatkowe atrakcje.
O przyszłorocznych imprezach Alior Bank będzie informował za pośrednictwem swojej strony internetowej www.aliorbank.pl i social mediów.
Fot. 1. Na starcie nowotarskiego Biegu Podhalańskiego.
Fot 2. Ekipa pracowników Alior Banku na mecie Biegu Podhalańskiego w Nowym Targu.
Fot. 3. Rozgrzewka przed „Terenową Masakrą” w Bydgoszczy.
Fot. 4. Pracownicy Alior Banku na trasie półmaratonu w Olsztynie.
Fot. 5. Bieg w ogrodzie botanicznym w Mikołowie.
Fot. 6. Biegacze, kibice i osoby towarzyszące mogły korzystać z atrakcji przygotowanych w „Strefach Alior Banku”.