Pekao przygotował poradnik „Kredytowe ABC” dla młodych klientów, dostępny na stronie internetowej banku. To bezpłatny, atrakcyjny i przystępny tematycznie przewodnik finansowy zawierający artykuły oraz filmy video. Odbiorcy nie tylko dowiedzą się w jaki sposób wesprzeć finansowo realizację swoich celów i pasji, ale także odkodują co kryje się pod pojęciami takimi jak „zdolność kredytowa”, „RRSO” czy „historia kredytowa”. Jednocześnie, Pekao startuje z kampanią edukacyjną skierowaną do młodych klientów na temat dostępnych rozwiązań kredytowych oraz zasad bezpiecznego kredytowania.
Tak zwana „Generacja Z” wchodzi w dorosłość. Są to zarówno osoby, które dopiero planują studia, jak i te, które kontynuują naukę oraz pracują. To świadome pokolenie, które inwestuje w siebie i swoje kompetencje, jednocześnie szukając nowych możliwości rozwoju. Chcą być niezależni, posiadają produkty finansowe, takie jak konto, karta czy lokata. Część skorzystała już z pierwszego kredytu. Wkrótce to pokolenie będzie chciało się usamodzielnić, szukając dla siebie najlepszego finansowania.
– Bank Pekao stawia sobie za cel edukację finansową Polaków. Zaczynając od najmłodszych klientów za pomocą gier edukacyjnych w PeoPay KIDS, przez obecną kampanię – w tym Poradnik „Kredytowe ABC” – skierowaną do klientów wchodzących w dorosłość, aż po seniorów i stworzoną z myślą o nich strefą edukacyjną. Chcemy, aby nasze działania przyczyniały się do lepszego zrozumienia przez klientów szeroko rozumianych finansów oraz odpowiedzialnego planowania i zarządzania posiadanym budżetem – mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu w Pionie Bankowości Detalicznej Banku Pekao S.A.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Pekao przez agencję badawczą IR Center, połowa młodych dorosłych (w wieku 16-35 lat) wskazuje, że ma pożyczkę bądź kredyt. Są to głównie bankowe kredyty gotówkowe (19 proc.), debet na karcie kredytowej (16 proc.), następnie kredyt ratalny (14 proc.). Chociaż część młodych deklaruje niechęć do brania kredytów, wielu z nich uznaje finansowanie zewnętrzne za konieczność, aby w przyszłości zrealizować swoje cele.
Z drugiej strony raport „Młodzi dorośli: podejście do finansów i zadłużenia” Biura Informacji Kredytowej i Grupy ANG wskazuje, że aż 84 proc. młodych stanęło przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem środków do realizacji swoich celów i skorzystało z formy zewnętrznego finansowania. Dla prawie połowy młodych (48 proc.) karta kredytowa, a więc produkt bankowy, okazuje się popularnym i często używanym sposobem na realizację płatności.
„Kredytowe ABC” czyli Atrakcyjnie, Bezpiecznie i Ciekawie
U niektórych wspomniana nieufność do korzystania z zewnętrznego finansowania wynika z niepewności co do zrozumienia terminów bankowych czy parametrów produktów finansowych. W tym celu Pekao stworzył dostępny na stronie internetowej banku poradnik „Kredytowe ABC”, będący kompendium wiedzy na temat produktów kredytowych, a także zaplanował kampanię w kanałach elektronicznych banku, mediach społecznościowych oraz nawiązał współpracę z portalem kontostudenta.pl.
Kampania edukacyjna skierowana jest do grupy klientów w wieku 18-26 lat. Działania zostały przygotowane w sposób atrakcyjny dla młodych klientów – składają się na nią materiały video, oraz przystępnie napisane artykuły. Kanałami dotarcia są przede wszystkim social media, takie jak Facebook czy Instagram.
Podstawowym celem kampanii edukacyjnej jest budowanie świadomości oraz bezpieczeństwa finansowego młodych klientów w przystępny i ciekawy sposób. Tematyka obejmuje m.in.: przedstawienie dostępnych form kredytowania i porównanie ich korzyści, wytłumaczenie pojęć bankowych, pokazanie w jaki sposób planować finansowanie, aby zobowiązanie nas nie przerosło. Poruszanym aspektem jest także wytłumaczenie jak budować swoją historię i wiarygodność kredytową pod kątem przyszłych potrzeb finansowych.
Pekao chce kompleksowo pomagać osobom wchodzącym w dorosłość, wspierając je w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących zobowiązań kredytowych. Dlatego w przypadku chęci bezpośredniego skonsultowania kwestii dotyczących finansów, zaprasza także do doradców w oddziałach banku.