Generali pomaga klientom zbyć wrak uszkodzonego w powodzi auta

W związku z tym, że uszkodzone podczas powodzi samochody, w większości będą kwalifikowały się do szkody całkowitej, Generali postanowiło pomóc właścicielom tych pojazdów. Aby klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym autem  (wrakiem), ubezpieczyciel pomoże we wskazaniu oferenta, który odbierze go od klienta.

W sytuacji, gdy wartość naprawy uszkodzonego i ubezpieczonego pojazdu przekracza 70% jego wartości, mamy do czynienia ze szkodą całkowitą. Wówczas odszkodowanie jest rozliczone w następujący sposób: wyliczana jest wartość pojazdu z dnia zaistnienia szkody i odejmowana jest od tego wartość pozostałości pojazdu (wraku). Warto pamiętać, że uszkodzony pojazd (wrak) zawsze posiada pewną wartość, może to być np. wartość złomu w skupie.

– W przypadku szkód powodziowych, w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze to auto od niego. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta a uszkodzony samochód odbierze od niego współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń, Generali Polska.

Warto przypomnieć, że w przypadku zniszczenia auta, wysokość odszkodowania zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia autocasco. Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub – gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia – w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.

– Wiemy, że są też sytuacje, gdy samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął.  Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz TU – dodaje T. Kuropatnicki.

Zgłoszenia szkody w Generali najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej moje.generali.pl. Można tez zadzwonić na infolinie.

– Dokumenty, których potrzebujemy to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.

Bardzo ważne jest, aby klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.

ŹRÓDŁOGenerali Polska