Bank Millennium udostępnił w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej wniosek o świadczenie w programie Aktywny Rodzic. Program wspiera rodziców w powrocie do aktywności zawodowej oraz wychowaniu dziecka w wieku od 12 miesięcy do 3 lat.
Rządowy program Aktywny Rodzic ruszył 1 października. Obejmuje trzy rodzaje świadczeń: aktywni rodzice w pracy (tzw. babciowe), aktywnie w żłobku (zastępuje dofinansowanie do pobytu w żłobku), aktywnie w domu (zastępuje rodzinny kapitał opiekuńczy).
Rodzic lub opiekun może pobierać jedno świadczenie na dziecko i otrzyma od 500 zł do 1500 zł miesięcznie (1900 zł miesięcznie w przypadku dziecka z niepełnosprawnością). Świadczenie przysługuje przez okres 24 miesięcy od 12 do 35 miesiąca życia dziecka. Nie obowiązuje kryterium dochodowe. Złożenie wniosku w serwisach banku jest wygodne i szybkie, bo część danych automatycznie podstawia się we właściwe pola. Wypełniony wniosek trafi do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który podejmie decyzję o przyznaniu świadczenia.
— Udostępnienie wniosku wpisuje się w strategię budowania społeczeństwa cyfrowego i poszerzania wachlarza usług dodatkowych w kanałach elektronicznych banku. Widzimy, że nasi klienci bardzo chętnie korzystają z możliwości załatwiania spraw urzędowych za pośrednictwem banku, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy ułatwiać im te codzienne czynności – powiedziała Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej.
Bank Millennium konsekwentnie rozwija usługi e-administracji w swoich kanałach elektronicznych. Udostępnił możliwość potwierdzania tożsamości za pomocą Millennium ID, zakładania firmy przez internet, a także możliwość składania wniosków urzędowych o świadczenia w programach Rodzina 800+, Rodzina 800+ dla obywateli Ukrainy, Dobry Start 300+ czy świadczenie wspierające dla osób dorosłych z niepełnosprawnościami.