Bank udostępnił w aplikacji Moje ING nową funkcjonalność o nazwie Finansowy miesiąc, która ma zwiększyć kontrolę nad finansami. Rozwiązanie ułatwi klientom planowanie budżetu w danym miesiącu oraz bieżące monitorowanie wydatków w oparciu o wyznaczony przez nich limit.
W Finansowym miesiącu, w dwóch zakładkach, klient znajdzie informacje o:
- Saldach kont lub kart – użytkownik sam wybiera, które konta (w złotych) i karty płatnicze chce analizować. Może wybrać jedno lub kilka, w tym również konta i karty z innych banków.
- Sumie nadchodzących płatności – finansowy miesiąc pokaże, czy saldo na kontach wystarczy na pokrycie nadchodzących płatności, a jeśli nie – to podpowie, ile może zabraknąć i na którym koncie. Narzędzie umożliwia również sprawdzenie, czy klient zaplanował na ten miesiąc wszystkie płatności. Klient może od razu zaplanować brakujące płatności samodzielnie lub skorzystać z propozycji przelewów.
- Sumie wpływów i wydatków w danym miesiącu – narzędzie umożliwi sprawdzenie i porównanie sumy wpływów i wydatków na wybranych kontach w danym miesiącu oraz pokaże w jakich kategoriach było najwięcej wydatków. W Ustawieniach klient może sam wybrać dzień, od którego będzie liczony jego Finansowy miesiąc, np. może to być pierwszy dzień miesiąca albo inny dzień, np. dzień przed otrzymaniem wypłaty. Dzięki temu Finansowy miesiąc będzie wspierał naturalny rytm zarządzania jego finansami.
- Postępie w realizacji wydatków w danym miesiącu – w Finansowym miesiącu klient może ustawić swój miesięczny Budżet, czyli limit wydatków, który chce monitorować. W trakcie miesiąca narzędzie będzie pokazywać klientowi czy trzyma się wyznaczonego planu. Dodatkowo, klient otrzyma powiadomienia o postępie w realizacji Budżetu i jego podsumowanie na koniec Finansowego miesiąca.
Obecnie Finansowy miesiąc prezentuje klientom dane z aktualnego i poprzedniego miesiąca.
Dostęp do Finansowego miesiąca jest oferowany klientom indywidualnym od 13 roku życia.
Więcej informacji na ten temat jest tutaj.