Cyfrowa wersja karty debetowej już dostępna w PKO Banku Polskim

  • Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz korzystać z wydawanych do konta kart debetowych również w wersji cyfrowej.
  • Nowe i wznawiane karty debetowe są natychmiast dostępne w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO – można ich używać, nie czekając na przysłanie tradycyjnej fizycznej karty.
  • Widoczny w wersji cyfrowej karty zmienny kod CVC/CVV zwiększa bezpieczeństwo i wygodę płatności w internecie.
  • Od marca klienci używają już cyfrowej wersji kart kredytowych PKO Banku Polskiego.

Karty w formie cyfrowej są teraz dostępne dla klientów indywidualnych, którzy używają kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego z logo organizacji Visa oraz Mastercard. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą oni korzystać z tradycyjnych, fizycznych kart. Wprowadzenie na karcie cyfrowej zmiennego kodu CVC/CVV zwiększa poziom ochrony i bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków na świecie obsługujących taki zmienny kod bezpieczeństwa w aplikacji. W przyszłości bank da klientom możliwość wyboru: czy chcą korzystać tylko z kart w wersji cyfrowej, czy z obu ich wersji – cyfrowej i fizycznej.

Z cyfrową wersją karty debetowej klient PKO Banku Polskiego ma nowe możliwości. Po pierwsze – natychmiastową dostępność, czyli z karty może korzystać od razu po przyznaniu lub jej wznowieniu na nowy okres, bez konieczności czekania na dostarczenie fizycznej wersji. W praktyce oznacza to, że można taką cyfrową kartą płacić w internecie (płatności z podaniem numeru karty i innych danych na stronie internetowej lub w aplikacji) oraz aktywować płatności powtarzalne (subskrypcje). Kartę można też od razu dodać do płatności zbliżeniowych smartfonem lub zegarkiem do portfeli: Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY! i Xiaomi Pay.
Po drugie – karta cyfrowa w PKO Banku Polskim ma innowacyjną na rynku funkcję, czyli zmienny kod CVC/CVV, który jest ważny tylko przez określony czas, po czym się zmienia. Kod wyświetlany jest w aplikacji IKO i serwisie iPKO lub dostępny jest w bankowej infolinii. Zwiększa to bezpieczeństwo i wygodę płatności kartami w internecie. Aby wykonać taką płatność, nie będzie już trzeba szukać fizycznej karty. Wystarczy jedynie dostęp do aktualnej wersji aplikacji IKO lub serwisu iPKO, skąd klient będzie mógł łatwo skopiować numer karty i sprawdzić zmienny kod CVC/CVV i datę ważności.

– Klienci PKO Banku Polskiego, korzystający z wydawanej do konta karty debetowej, zyskali właśnie dodatkową możliwość używania jej w wersji cyfrowej w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą mieć w portfelu tradycyjną kartę w formie fizycznej. W przyszłości klient, który nie chce lub nie potrzebuje fizycznej karty, będzie mógł zdecydować, czy chce też mieć kartę plastikową czy wystarczy mu tylko jej wersja cyfrowa. Jednocześnie w każdej chwili będzie mógł zamówić kartę w formie tradycyjnej. Bank pozostawi tu wybór do decyzji klienta. Udostępniona w marcu tego roku cyfrowa karta kredytowa została dobrze przyjęta przez naszych klientów. Szybko zaczęli oni wykorzystywać zmienny kod CVC/CVV – w październiku prawie 25 proc. płatności internetowych kartami kredytowymi, wymagających podania kodu, realizowane było właśnie z użyciem zmiennego kodu CVC/CVV

– podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Dotychczasowi użytkownicy kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego mogą do płatności w internecie korzystać zarówno z kodu CVC/CVV wydrukowanego na odwrocie karty, jak i dynamicznego kodu bezpieczeństwa CVC/CVV, wyświetlanego w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Na nowo wydawanych kartach, również tych wznawianych, nie będzie już drukowany na odwrocie statyczny kod bezpieczeństwa – klient znajdzie tam podpowiedź: „CVC/CVV -> aplikacja mobilna IKO/serwis internetowy iPKO/infolinia”. Klienci PKO Banku Polskiego dostęp do danych karty mają w IKO oraz iPKO – w zakładce „Karty”, po kliknięciu w opcję „Pokaż dane karty” i po dodatkowej autoryzacji dostępu. Klienci, którzy mają kartę, a nie korzystają z serwisu internetowego ani aplikacji mobilnej banku, taki kod mogą uzyskać za pośrednictwem bankowej infolinii (800 302 302) dostępnej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
W przyszłości klient jeśli uzna, że wystarczy mu karta w wersji cyfrowej, będzie mógł zrezygnować z karty fizycznej już na etapie wnioskowania o kartę lub zanim karta zostanie wznowiona na nowy okres ważności. W każdej chwili później, w razie potrzeby, będzie mógł zamówić kartę w formie fizycznej. Cyfrowe karty to kolejny krok PKO Banku Polskiego w stronę bardziej korzystnych dla środowiska produktów – już dziś wydawane przez bank karty płatnicze wykonane są z tworzyw pochodzących z recyklingu (rPVC lub rPET).
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski