Klienci Banku Pekao S.A. zainteresowani kredytem mieszkaniowym mogą o niego wnioskować w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay.
W pierwszym etapie udostępniamy nowy proces zdalny dotychczasowym klientom posiadającym numer PESEL, osiągającym dochód z umowy o pracę, który wpływa na rachunek w Banku Pekao, indywidualnie wnioskującym o kredyt mieszkaniowy na zakup lokalu mieszkalnego z rynku wtórnego do kwoty 500 tys. zł. Stosunek kwoty kredytu do wartości zabezpieczenia hipotecznego nie może być wyższy niż 80 proc. W kolejnych etapach grupa docelowa zostanie rozszerzona o inne źródła dochodu i cele kredytowania, jak również udostępniony zostanie proces dla nowych klientów.
Wniosek kredytowy dostępny jest w serwisie internetowym Pekao24 w zakładce „Oferty i wnioski” oraz w aplikacji mobilnej PeoPay, w zakładce „Oferta”. Klient może samodzielnie sprawdzić możliwości kredytowe, dostosować jego parametry do swoich preferencji – dowolnie modyfikując okres spłaty, typ rat, rodzaj oprocentowania czy produkty dodatkowe.
Klient ma możliwość, aby razem z wnioskiem przekazać wszystkie wymagane załączniki w formie elektronicznej, bez konieczności przychodzenia z nimi do oddziału banku. W trakcie całego procesu Bank Pekao przekazuje bieżącą informację o statusie wniosku i kolejnych krokach. Po analizie, klient otrzyma online decyzję kredytową i wzór umowy kredytu, a następnie może umówić się na jej podpisanie w wybranym przez siebie oddziale Banku Pekao.
Ponadto, w każdej chwili, będzie miał zapewnione wsparcie doradcy i w razie potrzeby może skorzystać z jego pomocy.
– Chcemy być liderem udostępniania bankowych usług cyfrowych, który wyznacza trendy na rynku. Dlatego nieustannie wprowadzamy nowe rozwiązania ułatwiające klientom bankowanie. Wprowadzenie możliwości zdalnego wnioskowania o kredyt hipoteczny to kolejny krok w tym kierunku – mówi Błażej Szczecki, wiceprezes Zarządu Banku, nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej w Banku Pekao S.A.
– Wprowadzenie możliwości zdalnego wnioskowania o kredyt hipoteczny to kolejny ważny krok w digitalizacji procesów kredytowych oraz usprawnienie dla naszych klientów. Dzięki temu rozwiązaniu, wniosek i dokumenty można złożyć z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty w banku, co znacząco skraca czas oczekiwania na decyzję kredytową. Klient jest na bieżąco informowany o statusie wniosku i kolejnych krokach, a przede wszystkim ma zapewnione wsparcie wyspecjalizowanego doradcy. Otrzymujemy sygnały od klientów, że nadal jest to dla nich bardzo ważne – mówi Piotr Gołąb, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych Klienta Indywidualnego w Banku Pekao S.A.
Kredyt hipoteczny dostępny jest z oprocentowaniem zmiennym i okresowo stałym przez pierwszych 5 lat. Produkt Banku Pekao pozwala sfinansować w procesie zdalnym do 80 proc. wartości lokalu mieszkalnego oraz rozłożyć spłatę zobowiązania na okres do 35 lat, przy wkładzie własnym wynoszącym 20 proc. Co więcej, bank umożliwia także karencję w spłacie pierwszej raty kapitałowo-odsetkowej do 3 miesięcy od zawarcia umowy kredytu, a także zawieszenie tych rat do 6 miesięcy – przy czym jest to możliwe raz na 5 lat lub 2 razy w okresie spłaty kredytu.
Więcej informacji o kredycie mieszkaniowym i możliwości wnioskowania o produkt online dostępne są na stronie: Kredyt hipoteczny na mieszkanie lub dom – Bank Pekao S.A.