Jak przypominać o zasadach bezpieczeństwa online w nietypowy sposób? PKO Bank Polski ma na to sposób – interaktywne dyktando. Nie trzeba być klientem banku, aby wziąć w nim udział. Na chętnych czekają planszówki „Ojczysty” do wygrania.
Edukacja po nowemu
– Historie, które przekazujemy w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści. W nietypowy sposób uwrażliwiamy więc na to, że warto wybierać mądrze – nie tylko poprawną formę zapisu gżegżółki, ale też gdzie i w co klikamy. Uczymy jak nie dać się oszukać w internecie, niezależnie od wieku – mówi Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim i szefowa projektu PKO Prosto.
– Przygotowaliśmy też gratkę dla osób, które kochają tradycyjne dyktanda i chcą sprawdzić się na piśmie. Mamy wersje audio naszych historii, które czyta Jarosław Boberek, dostępne dla każdego m.in. na YouTube. Połączenie językowych łamańców z głosem jednego z najbardziej lubianych polskich aktorów daje fenomenalny efekt – dodaje Justyna Białowąs.
Prosty język w PKO Banku Polskim
– Na co dzień udowadniamy, że upraszczanie języka nie zubaża go. Po prostu z bogactwa języka wybieramy to, co sprzyja efektywnej, dostępnej komunikacji – zrozumiałe dla wszystkich słowa i zwroty, prostą składnię, krótkie zdania – tłumaczy Justyna Białowąs.