Platforma mojePZU to kanał cyfrowy do budowania i rozwijania relacji z klientami oraz ich obsługi, dzięki któremu mogą oni zrealizować większość swoich spraw w kanale zdalnym. Klienci korzystają z mojePZU poprzez serwis internetowy moje.pzu.pl oraz aplikację mobilną, której używa już 2/3 klientów posiadających konto na platformie.
PZU od wielu lat konsekwentnie rozbudowuje mojePZU, odpowiadając na cyfrowe potrzeby klientów i stale poszerzając paletę dostępnych produktów i usług. Każdego dnia z serwisu korzysta średnio 110 tys. osób.
– Platfoma mojePZU to kluczowe narzędzie, które znacząco podnosi jakość obsługi naszych klientów, dając dostęp do szerokiej oferty produktów i usług w kanale digital. Dziś sfera online to nie tylko procesy zakupowe, ale również procesy obsługowe, które stają się w ten sposób dużo wygodniejsze i szybsze. I co ważne, dostępne 24/7 w jednym miejscu. Przekroczenie granicy 5 mln kont oraz ponad 35 mln wizyt i 14 mln operacji rocznie pokazuje, że klienci coraz chętniej sięgają po takie rozwiązania – podkreśla Piotr Rutkowski, dyrektor zarządzający ds. klientów i usług cyfrowych w PZU.
Platforma mojePZU oferuje użytkownikom liczne funkcjonalności. Mogą oni samodzielnie kupować ubezpieczenia, jak również wznawiać polisy. Klienci kupili w mojePZU już ponad 3,3 mln polis. Platforma umożliwia zgłaszanie szkód i sprawdzanie ich statusu, jak również kontakt z doradcami. Do tej pory użytkownicy cyfrowego kanału zgłosili już ponad 1,8 mln szkód. Za pośrednictwem mojePZU można także korzystać z usług medycznych, m.in. odebrać e-receptę, umówić badania czy wizytę u lekarza. Dodatkowo użytkownicy mogą inwestować oszczędności dzięki integracji mojePZU z inPZU, a w aplikacji mają możliwość korzystania z abonamentu sportowo-rekreacyjnego PZU Sport. W serwisie mojePZU klienci mogą opłacać składki i usługi. Platforma oferuje dostęp do wielu metod płatności. W trosce o pełne bezpieczeństwo transakcji, pełna obsługa płatności online odbywa się w bramce płatniczej Grupy PZU.
– Zależy nam, aby jeszcze lepiej rozumieć potrzeby naszych klientów. Mają oni różne oczekiwania i potrzeby nie tylko wobec produktów, ale i kanałów komunikacji, formy oraz momentu kontaktu czy sposobu zakupu. Dlatego kolejnym krokiem, który realizujemy w ramach rozwoju mojePZU jest hiperpersonalizacja treści i ofert dostępnych w portalu, co pozwoli nam oferować usługi szyte na miarę. W efekcie, stale podnosząc poziom satysfakcji klientów, w perspektywie najbliższych 3 lat planujemy przekroczyć 8 mln użytkowników mojePZU – zapowiada Piotr Rutkowski.