Bank Pocztowy udostępnia klientom zdalne potwierdzanie tożsamości

Bank Pocztowy uruchomił pierwszą fazę wdrożenia usługi PocztowyID, umożliwiającej zdalne potwierdzanie tożsamości klientów z wykorzystaniem usługi Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) – mojeID. Na obecnym etapie funkcjonalność została udostępniona wyłącznie w obszarze komercyjnym – od teraz użytkownicy mogą szybciej i sprawniej załatwiać sprawy wymagające potwierdzenia tożsamości, np. zawrzeć zdalnie umowę z partnerami zewnętrznymi, takimi jak firmy ubezpieczeniowe czy operatorzy telekomunikacyjni. Zakończenie drugiego etapu – integracji z e-usługami administracji publicznej, wdrażane we współpracy z KIR, planowane jest w II kwartale tego roku. Klienci Banku Pocztowego zyskają wtedy możliwość korzystania z usług online oferowanych przez podmioty publiczne, w tym uwierzytelnianie użytkownika przy zakładaniu i korzystaniu z  Profilu Zaufanego.

W ramach PocztowyID użytkownik będzie miał wydany tzw. Środek Identyfikacji Elektronicznej, czyli zestaw danych klienta wykorzystywany do uwierzytelniania jego tożsamości w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem usługi mojeID – zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i publicznych. Dzięki usłudze PocztowyID klienci Banku Pocztowego zyskują możliwość bezpiecznego i wygodnego potwierdzania tożsamości online, co pozwoli im na korzystanie z szerokiego wachlarza usług online udostępnianych przez usługodawców korzystających z mojeID, m.in. firmy telekomunikacyjne, zakłady ubezpieczeń, dostawcy usług medycznych, firmy świadczące usługi finansowe

– Wprowadzenie usługi PocztowyID to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług bankowych i odpowiedź na rosnące oczekiwania naszych klientów w zakresie nowoczesnych, bezpiecznych i wygodnych rozwiązań online – mówi Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych  Banku Pocztowego, i dodaje: – Już teraz umożliwiamy naszym Klientom zdalne potwierdzanie tożsamości w serwisach internetowych dostawców usług komercyjnych, a w drugim etapie planujemy rozszerzenie funkcjonalności o możliwość potwierdzania tożsamości naszych klientów na potrzeby usług i serwisów publicznych, w tym na potrzeby założenia i wykorzystywania Profilu Zaufanego. PocztowyID nie tylko upraszcza kontakt z administracją, ale również wzmacnia rolę Banku jako zaufanego partnera w codziennym życiu cyfrowym naszych klientów.

Z usługi PocztowyID może skorzystać każda pełnoletnia osoba posiadająca numer PESEL, której tożsamość została wcześniej zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości. Dodatkowym warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy. Należy przy tym zaznaczyć, że przekazanie danych w celu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID możliwe jest wyłącznie poprzez bankowość internetową, natomiast samo utworzenie środka identyfikacji elektronicznej (PocztowyID) może zostać zrealizowane zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej.

Aby utworzyć PocztowyID, należy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. Następnie, w sekcji „Ustawienia”, należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć przycisk „Utwórz”. Na ekranie pojawią się dane użytkownika, które będą stanowiły treść środka identyfikacji elektronicznej, oraz wymagane oświadczenia do zaakceptowania. Po zweryfikowaniu danych i zapoznaniu się z Regulaminem PocztowyID, należy zaakceptować wymagane oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie dyspozycji utworzenia PocztowyID za pomocą hasła SMS przesłanego na numer przypisany do konta.

ŹRÓDŁOBank Pocztowy