Seans „Okiem liryka” w Zamku Królewskim w Warszawie, dzieła Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie czy zwiedzanie Galerii Sztuki Polskiej od XVIII wieku do 1945 roku w Poznaniu, wzbogaconej o obrazy z kolekcji Banku Pekao – to propozycje przygotowane dla zwiedzających w ramach tegorocznej edycji Nocy Muzeów. Już w najbliższą sobotę Bank Pekao S.A. zaprasza do wspólnego odkrywania sztuki, udostępniając szerokiej publiczności wybrane dzieła ze swoich zbiorów.
Noc Muzeów to jedno z najpopularniejszych wydarzeń kulturalnych, które co roku przyciąga miliony osób, chcących poznawać bogactwo polskiej kultury w wyjątkowej, nocnej atmosferze. W ramach tegorocznej edycji Bank Pekao, jako wieloletni mecenas sztuki, podzieli się z publicznością wybranymi dziełami ze swojej kolekcji, pokazując, jak sztuka łączy się z historią i wartościami.
Turyści oraz mieszkańcy Warszawy będą mogli wziąć udział w wyjątkowym pokazie filmu „Okiem liryka”, prezentowanym w Zamku Królewskim. Produkcja przybliża historię monumentalnego dzieła Wojciecha Kossaka ,,Bitwa pod Piramidami’’, którego fragment znajduje się w zbiorach banku. W Poznaniu, w Muzeum Narodowym, na odwiedzających czeka Galeria Sztuki Polskiej od XVIII wieku do 1945 roku, wzbogacona o 20 obrazów przekazanych przez Pekao, w tym Stanisława Kamockiego, Jana Nepomucena Głowackiego, czy Jana Stanisławskiego. Z kolei w Muzeum Narodowym w Krakowie zaprezentowane zostaną dwa obrazy Stanisława Wyspiańskiego – „Bratki” oraz „Orzeł”. To ostatnia okazja, aby obejrzeć je na żywo w tej przestrzeni.
– Udział w Nocy Muzeów to dla Pekao naturalna kontynuacja naszej wieloletniej misji ochrony i popularyzacji polskiego dziedzictwa kulturowego. Przez dziesięciolecia zgromadziliśmy niemal 1200 dzieł sztuki autorstwa wybitnych polskich artystów. Dziś nie tylko je kolekcjonujemy, ale także udostępniamy szerokiej publiczności poprzez wirtualną Galerię Sztuki, wystawy plenerowe i wernisaże. Wierzymy, że sztuka niesie piękno, wartości i emocje, które budują więź z naszą historią i kulturą. Dlatego też cieszymy się, że możemy zaprosić wszystkich do wspólnego odkrywania wyjątkowych dzieł z naszej kolekcji – mówi Jorge Sanchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.