Pru zachęca i przypomina: im wcześniej zaczniesz myśleć o emeryturze, tym lepiej dla Ciebie.

Wystartowała nowa kampania reklamowa Pru – Prudential w Polsce. Komunikacja marketingowa ma na celu zwrócenie uwagi na paradoks 10. dnia miesiąca. Celem kampanii jest uświadomienie Polakom, że na emeryturze już 10. dnia każdego miesiąca większości z nich może zabraknąć pieniędzy. Z badania Prudential Family Index 2025* wynika, że tylko 22% badanych odkłada na emeryturę, pomimo że prawie połowa spodziewa się niskich emerytur. Wyzwanie polega na tym, że chociaż Polacy zdają sobie sprawę z trudnej sytuacji, z jaką zmierzą się na emeryturze, to jedynie co piąty oszczędza na ten cel. Prudential Polska pod marką Pru od lat zachęca Polaków do regularnego oszczędzania, aby później mieć finansowy spokój po 10. dniu każdego miesiąca.

Statystyki są nieubłagalne, wyraźnie wskazują, że przyszłe emerytury dzisiejszych „młodych bogów” nie będą zbyt wysokie. Obecnie stopa zastąpienia wynosi 52,5% (ZUS), a prognozy wskazują, że w 2050** roku wyniesie ona około 30% i nadal będzie maleć. Oznacza to w prostym przeliczeniu, że emerytura będzie wynosić poniżej 1/3 ostatniej pensji – innymi słowy będzie wystarczać tylko do 10. dnia każdego miesiąca.  Jak wynika z badania Prudential Family Index 2025, pomimo przewidywań niskich emerytur wśród niemal połowy respondentów jedynie 22% deklaruje oszczędzanie na ten cel. Można powiedzieć, że jesteśmy świadomi niskich emerytur, ale kluczowe pytanie brzmi: czy coś z tym robimy?

Czym jest paradoks 10. dnia miesiąca?

Wyobraź sobie, że przyszła emerytura wystarcza Ci jedynie do 10. dnia miesiąca – a potem zaczyna się wyzwanie, czyli liczenie każdej złotówki. Taki scenariusz to nie fikcja, lecz realna perspektywa dla większości przyszłych emerytów.  Mimo to wielu z nas odkłada decyzję o oszczędzaniu, wierząc, że „jeszcze jest czas”. Tymczasem każdy miesiąc, kiedy nie oszczędzamy, oznacza większy wysiłek w przyszłości. Im później zaczniemy, tym trudniej będzie zbudować finansowe zabezpieczenie na emeryturę. Emerytura to nie tylko odpoczynek – to czas, kiedy chcemy realizować swoje pasje i marzenia, chcemy podróżować czy spędzać czas z bliskimi. Bez odpowiednich środków może się okazać, że zamiast realizować swoje wymarzone plany, będziemy musieli ograniczyć się do podstawowych potrzeb. Niezbędne jest zatem działanie. Już dziś warto zbudować nawyk oszczędzania na emeryturę – nawet stosunkowo niewielkie, ale systematyczne kwoty mogą w przyszłości przynieść znaczące korzyści. Kampania promuje ubezpieczenie o charakterze ochronno-oszczędnościowym Emerytura Bez Obaw, które łączy długoterminowe oszczędzanie na emeryturę z ubezpieczeniem na życie. Dzięki systematycznym wpłatom zapewnia dodatkowe środki na emeryturze.

– Im wcześniej zaczniesz oszczędzać, tym lepiej, nawet rozpoczynając od małych kwot. Dziś – jeśli masz około 30 lat – wystarczy, że odłożysz tyle, ile dziennie wydajesz na kawę na mieście. Dzięki temu możesz mieć dodatkowe 2000 zł miesięcznie na emeryturze***. Żyjemy tu i teraz. Dobrze wiemy, że nasza emerytura może być trudna, jednak często nic z tym nie robimy. Być może czas zmienić podejście do oszczędzania na przyszłość? Zacznij odkładać już dziś – im wcześniej, tym taniej i mniejszym wysiłkiem zapewnisz sobie dostatniejszą emeryturę – mówi Tomasz Borchowiec, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w Prudential Polska.

Nowa kampania startuje 7 lipca 2025 i będzie trwała z przerwami do końca roku. Obejmuje emisję spotów w stacjach telewizyjnych oraz w kanałach internetowych, a także w mediach społecznościowych marki Pru oraz na kanale YT.

Kampanię zrealizowała agencja reklamowa Just. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom. Spoty wyreżyserował Tadeusz Śliwa, a ich wykonaniem zajął się dom produkcyjny Opus Film. Spot telewizyjny będzie trwał 15 sekund. W internecie zobaczymy także inne kreacje przygotowane specjalnie dla kanału online.

Co zrobić, abyś na emeryturze nie borykał się z paradoksem 10. dnia miesiąca? Przeczytaj koniecznie https://www.pru.pl/emerytura/

Źródła:

*  Badanie Prudential Family Index 2025 zostało przeprowadzone przez agencję Beyond w kwietniu 2025 roku metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 750 osób (w wieku 25–70 lat z dziećmi).

** https://businessinsider.com.pl/praca/emerytury/stopa-zastapienia-emerytury-w-zus-w-2060-r-komentarz-prof-gertrudy-uscinskiej/5jkshcb

*** Obliczenia na podstawie kalkulatora dot. produktu Pru EMERYTURA BEZ OBAW dla mężczyzny w wieku 30, który chce zwiększyć swoją przyszłą miesięczną emeryturę o 2000 zł. Kalkulacja dla mężczyzny w wieku 30 lat, który przejdzie na emeryturę w wieku 65 lat, a jego umowa ubezpieczenia zostanie zawarta na 35 lat w profilu konserwatywnym. Wysokość składki w pierwszym roku wynosi od 379 zł miesięcznie. W obliczeniach uwzględniona została coroczna indeksacja składek na poziomie 3,25% oraz przyjęto, że zostaną przyznane premie liczone według stopy zwrotu brutto na poziomie 5,5%. Premie nie są gwarantowane. Po spełnieniu powyższych założeń mężczyzna zgromadzi kapitał w wysokości około 480 tys. zł, co pozwoli powiększyć jego emeryturę o 2000 zł miesięcznie przez okres 20 lat.

ŹRÓDŁOPrudential Polska