Rekord publiczności na Bank Millennium Virtual Vibes

Ponad 400 tysięcy osób bawiło się na Bank Millennium Virtual Vibes. Gwiazdami pierwszego w Polsce festiwalu muzycznego odbywającego się w metaverse byli Bambi, Chivas i Tymek.

Bank Millennium Virtual Vibes to unikatowy festiwal muzyczny. W całości zrealizowany został w metaversum Roblox – największej platformie gamingowej na świecie. Była to druga edycja wydarzenia. Jej uczestnicy mogli nie tylko posłuchać czołowych przedstawicieli polskiej sceny rap młodego pokolenia (Bambi, Chivas i Tymek), ale również uczestniczyć w interaktywnych grach i konkursach dopełniających wirtualnego doświadczenia festiwalowego.

Liczba graczy na Bank Millennium Virtual Vibes przekroczyła poziom 336 tysięcy osób, blisko 80 tysięcy widzów przyciągnęły transmisje live z koncertów. Koncert główny odbył się w połowie czerwca. Następnie wydarzeniu towarzyszyły powtórki. Nowością drugiej edycji była również transmisja live na TikToku, która trwała ponad 2,5 godziny i zgromadziła niemal 30-tysięczną widownię (UU). Publiczność zostawiła pod nią ponad 130 tysięcy serduszek.

– Skala zaangażowania publiczności przekroczyła nasze oczekiwania. Bank kolejny raz mógł być razem ze swoimi klientami. Połączyliśmy się w wirtualnym świecie, by wspólnie doświadczyć święta muzyki i gamingu. Cieszy nas popularność największej na festiwalu strefy, czyli przygotowanego przez nas magentowego miasteczka. Udało nam się w nim połączyć zabawę z edukacją finansową, tak istotną dla żyjącego w tech świecie młodego pokolenia. Loty deskolotką lub paralotnią oraz pelerynki z logotypem banku wzmacniały zaangażowanie użytkowników, a wirtualny odpowiednik naszej bankowej aplikacji naturalnie nawiązywał do bogatych możliwości, które otwieramy przed użytkownikami w świecie realnym – podreśla Tomasz Milewski, starszy ekspert w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium.

Każdy gracz po wejściu do strefy festiwalowej otrzymywał telefon z aplikacją mobilną Banku Millennium. Odgrywała ona rolę przewodnika i komunikatora na wydarzeniu. Można było w niej podejrzeć mapę miasteczka festiwalowego, sprawdzić stan V-coinów (wirtualna waluta festiwalu), sprawdzić swoje postępy w misjach, czy zrobić zdjęcie. Aplikacja banku pełniła dodatkowo funkcję edukacyjną i w nowoczesny, angażujący sposób uczyła uczestników Bank Millennium Virtual Vibes, jak rozpoznawać zagrożenia i chronić swoje dane w cyfrowym świecie.

Bank Millennium był głównym partnerem wydarzenia. Za koncepcję, realizację i jego promocję odpowiadała agencja Game Changer (Group One). Za strategię i zakup mediów agencja mediowa Starcom, a za opracowanie kreacji reklamowych – Change Serviceplan.

ŹRÓDŁOBank Millennium