Prawie 40 proc. Polaków regularnie wydaje pieniądze na swoje zainteresowania. Jakie kwoty najczęściej?

Podróże i aktywność sportowa to najczęściej wskazywane przez ankietowanych pasje, które wiążą się z kosztami finansowymi.

 W cyklicznym badaniu kondycji finansowej gospodarstw domowych, prowadzonym przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) oraz Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH), tym razem Polacy zostali zapytani o wydatki związane z własnymi zainteresowaniami i pasjami.

Badanie „Sytuacja na rynku consumer finance”. Większość osób deklaruje brak regularnych wydatków na własne hobby

 Z badania ZPF i IRG SGH wynika, że 39,2 proc. Polaków regularnie ponosi koszty związane z finansowaniem swoich zainteresowań. Ci, którzy tego nie robią (60,8 proc.), zwykle uzasadniają odpowiedź ważniejszymi wydatkami, brakiem konieczności płacenia za hobby, ale też brakiem pasji.

– Osoby, które wskazały, że zainteresowania i pasje wiążą się u nich z regularnymi wydatkami, zwykle przeznaczają na ten cel kwoty w przedziale 201-500 zł miesięcznie – wskazuje Agnieszka Kozioł, dyrektor Departamentu Raportów i Analiz ZPF. – Jedna czwarta badanych w tej grupie wydaje nawet ponad 500 zł miesięcznie – wylicza.

Turystyka i podróże. Na te cele Polacy najchętniej wydają pieniądze

Respondenci w badaniu „Sytuacja na rynku consumer finance” zostali zapytani również o to, jakie zainteresowania najczęściej wiążą się z regularnymi wydatkami.

Na pierwszym miejscu ankietowani zdecydowanie wskazują turystykę i podróże (63,3 proc.). Na drugim miejscu znalazły się aktywności sportowe (41,8 proc.), a na trzecim – wydatki na udział w wydarzeniach kulturalnych (36,3 proc.).

Sytuacja na rynku consumer finance. Badanie ZPF i IRG SGH

 Cykliczne badanie „Sytuacja na rynku consumer finance” to projekt realizowany od 2006 r. w odstępach kwartalnych przez ZPF oraz IRG SGH.

Polacy są w nim pytani o szereg czynników, jak np. sytuacja finansowa, prognozy wydatków, oszczędności, ocena kondycji gospodarczej w Polsce. Efektem badania jest Barometr Rynku Consumer Finance (BRCF), który pokazuje aktualne nastroje konsumentów.

ŹRÓDŁOZPF