„Bądź uważny, bo różne pomysły chodzą po dzieciach” – nowa kampania Nationale-Nederlanden

3 kwietnia ruszyła nowa kampania marketingowo-edukacyjna Nationale-Nederlanden. Jej celem jest uświadomienie rodzicom, że kreatywność oraz ciekawość świata to nieodłączne elementy dziecięcej rzeczywistości. Spot reklamowy jest jednym z pierwszych elementów nowego sposobu komunikacji ubezpieczyciela, którego idea brzmi: „O tym co ważne mówimy wprost”. Oprócz spotów w ramach kampanii udostępniona zostanie seria materiałów poradnikowych dla rodziców, między innymi z zakresu udzielania pierwszej pomocy.  

Celem najnowszej kampanii jest pokazanie, że dziecięca energia jest często nie do poskromienia. Rodzice powinni być więc uważni i mieć oko na swoje dzieci. Co jednak, gdy nie damy rady skontrolować ich kreatywnych pomysłów? Wtedy warto być odpowiednio przygotowanym na wypadek niespodziewanych zdarzeń  – mówi Małgorzata Nycz, Dyrektor Marketingu w Nationale-Nederlanden.

Z myślą o komunikacji w mediach przygotowano spot telewizyjny, w którym ubezpieczyciel zwraca uwagę rodzicom na to, co ich dzieci mogą robić w czasie wolnym. Bohaterem reklamy jest chłopiec, który opowiada wprost, sowimi słowami czym jest ubezpieczenie. Jego postrzeganie świata ubezpieczeń opiera się na tym jak przedstawili mu go rodzice, którzy starają się wyjaśniać pojęcia tak trudne i abstrakcyjne, jak właśnie ubezpieczenia. Aby być dobrze zrozumianym posługują się przykładami, bliskimi ich synowi. Bohater spotu postrzega więc ubezpieczenie w bardzo prosty sposób i bezpośrednio to komunikuje – jeśli przydarzy mu się coś nieprzewidzianego, ubezpieczenie może pomóc jemu i jego rodzicom w powrocie do zdrowia.

Spot telewizyjny będzie emitowany m.in. w TVN i Polsacie, oraz wielu kanałach tematycznych. Działania efektywnościowe i odsłonowe będą również prowadzone w Internecie (m.in. Onet, WP, Allegro). Za kreację kampanii odpowiada agencja DDB&tribal, zaś planowanie i zakup mediów realizują domy mediowe MEC i Media Direction. Wszelkie aktywności reklamowe zaplanowane są do końca kwietnia.

Produkt „Ubezpieczenie na Dziecięce Wypadki”, który może być przydatny w nieprzewidzianych sytuacjach,  gwarantuje ochronę dzieci przed skutkami nieszczęśliwych wypadków. Świadczenie wypłacane jest za sam fakt zdarzenia na podstawie dokumentacji medycznej, a umowa obejmuje szeroki wachlarz schorzeń i uszczerbków, w tym także skręcenia. Polisa umożliwia również skorzystanie z bezpłatnego transportu medycznego, opieki rehabilitanta oraz korepetytora.

O tym, co ważne mówimy wprost

Realizacja reklamy jest odzwierciedleniem hasła „O tym, co ważne, mówimy wprost”. – Jako marka od lat podnosimy w debacie publicznej tematy trudne, często odbierane jako tabu. Wiemy, że niełatwo jest mówić o tym, co najchętniej wyparlibyśmy ze swojej świadomości. Właśnie dlatego chcemy, aby nasza komunikacja opierała się na mówieniu wprost o tym, co jest najważniejsze – o życiu i zdrowiu, ale też zagrożeniach, które towarzyszą każdemu z nas. W ubiegłym roku pokazywaliśmy świat oczami matki, obecnie w nowej formule pokazujemy perspektywę dzieci – mówi Małgorzata Nycz. – Naszym celem jest edukowanie i uświadamianie Polaków, że nawet na nieprzewidziane zdarzenia można się przygotować. Poza wsparciem finansowym, oferujemy także pomoc w ich codziennym życiu. W ramach kampanii, przygotowaliśmy dla rodziców specjalny cykl poradników wideo z udziałem Mikołaja Łaskiego – profesjonalnego ratownika, specjalizującego się w udzielaniu pierwszej pomocy dzieciom. To kompendium wiedzy dotyczące pierwszej pomocy dla dzieci – dodaje.

Oprócz serii filmików instruktażowych przygotowanych przez Nationale-Nederlanden i Mikołaj Łaskiego, w swojej kampanii ubezpieczyciel wykorzysta także bestsellerowy poradnik autorstwa ratownika: „Pierwsza pomoc dla dzieci i niemowląt”. Materiały edukacyjne o tym jak postępować w przypadku dziecięcych wypadków dystrybuowane będą w kanałach własnych Nationale-Nederlanden.

ŹRÓDŁONationale-Nederlanden