Karta kredytowa AliExpress, Citi Handlowy i Visa. Co daje taka współpraca?

Wydanie karty takiej jak ta, z logo Citi Handlowego, AliExpress i Visa to spore przedsięwzięcie, ale także szereg korzyści dla konsumentów, a przez to także – dla firm w nie zaangażowanych.

Grafika ilustracyjna do tekstu "Karta kredytowa AliExpress, Citi Handlowy i Visa. Co daje taka współpraca?"

Na rynku pojawiła się właśnie karta, przy wydaniu której współpracowało kilka firm, nazwana w bankowym żargonie „co-brandem”. Ta karta kredytowa Visa została wydana przez Citi Handlowy, a jej możliwości z pewnością zainteresują fanów zakupów na AliExpress – jednej z największych na świecie platform zakupów internetowych. Niesie ona bowiem dla nich wiele korzyści.

Skąd to przeświadczenie? Po pierwsze za aktywację karty i dokonanie nią pierwszego zakupu korzystający z niej otrzymają voucher o wartości 50 zł do wykorzystania na AliExpress. Co więcej, po zalogowaniu się na stronę lub do aplikacji mobilnej AliExpress i wpisaniu swojego numeru Karty Citibank-AliExpress otrzymają kupon powitalny o wartości 20 zł. Do tego, przez trzy pierwsze lata korzystania z karty, jeżeli tylko nasze łączne wydatki przy użyciu karty przekroczą 300 zł miesięcznie (nie ma znaczenia, gdzie zostaną zrealizowane), otrzymamy voucher o wartości 15 zł do wykorzystania na AliExpress. Co bardzo istotne, Nagród nie trzeba wymieniać co miesiąc. Można je skumulować i zbierać nawet przez sześć okresów rozliczeniowych, a następnie wymienić na voucher o wyższej wartości. Gdyby tego było mało – dla użytkowników karty ósmy dzień miesiąca jest wyjątkowy, , a dokładniej – wyjątkowo szczęśliwy. Jeżeli zapłacą nią tego dnia na AliExpress minimum 100 zł otrzymają dodatkowo kupon o wartości 20 zł .  Jak można zawnioskować o kartę? Szczegóły znajdziecie przede wszystkim w internecie – powstanie specjalna strona internetowa, będą rozsyłane e-maile, natkniecie się także pewnie na banery promujące tą kartę.

Co-brand – co daje sprzedawcy i bankowi wspólna karta Visa?

Korzyści dla konsumenta już poznaliśmy. Ale dlaczego taki produkt jest korzystny dla zaangażowanych firm? Zacznijmy od sprzedawcy, niezależnie czy internetowego, stacjonarnego, czy może prowadzącego stronę, na której inne firmy mogą wystawiać swoje produkty (tzw. marketplace). Dla niego kluczowe jest bez wątpienia to, że konsument będzie chętniej korzystał z karty i oferty danego sklepu, punktu usługowego czy platformy internetowej. Nie powinno to dziwić – jeżeli gdzieś możemy kupować taniej, uczestniczyć w programie lojalnościowym lub otrzymać voucher tylko dlatego, że płacimy taką kartą – rozsądnie jest skorzystać właśnie z takiej propozycji.

Tu przechodzimy do drugiej korzyści dla sprzedawcy, to znaczy zwiększenia obrotów. konsumenci, mogąc kupować taniej będą to robić częściej. Visa wykorzystuje także dane transakcyjne by wesprzeć firmy takie jak instytucje finansowe i sprzedawcy, by mogli lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów i rozwijać swój biznes.

Taka współpraca pozwala także lepiej zrozumieć konsumenta, dowiedzieć się więcej o tym, jakie produkty czy usługi interesują go, a dzięki temu zaoferować skrojone na miarę oferty. Gdy połączymy te wszystkie elementy, zyskujemy po prostu pomoc w efektywniejszym prowadzeniu biznesu.

Bank także korzysta na współpracy, przede wszystkim dzięki możliwości dotarcia do nowych grup konsumentów. Jest to możliwe, bo sprzedawca proponuje kartę swoim klientom, którzy z kolei wcale nie muszą być klientami banku. Bank może wykorzystać możliwości reklamy niedostępne dla siebie, a będące chlebem powszednim platformy e-commerce czy sieci sklepów. To z kolei szansa na zaproponowanie nie tylko samej karty, lecz zainteresowanie innymi produktami i usługami banku. Pozwala to ograniczyć koszty marketingu, a także zbudować bardziej zdywersyfikowaną bazę klientów. Dywersyfikacja zapewnia z kolei większe bezpieczeństwo. Stabilniej stoi się na dwóch nogach niż na jednej, prawda?

Karta Co-brand – jaka jest rola Visa?

Rola Visa w takich projektach jest bardzo istotna choć karty wydawane są przez banki, nie organizację płatniczą. Po pierwsze Visa zapewnia wsparcie w badaniu rynku, rozwoju produktu, marketingu, analizie tego, do kogo karta powinna być skierowana a także m.in. sugeruje innowacyjne rozwiązania cyfrowe, które mogą wspierać cały projekt. Lista ta jest w kilku miejscach zbliżona do tej, którą mogliście znaleźć w tekście: Visa to nie tylko karty. Jakie inne rozwiązania oferujemy?”, w którym pisaliśmy różnych formach współpracy Visa z wydawcami kart, które przynoszą korzyści konsumentom. Co nie mniej istotne dzięki naszej globalnej sieci (VisaNet) ta karta działa w ponad 200 krajach i terytoriach oraz w internecie, pozwalając w ciągu paru chwil zapłacić za produkty i usługi. Więcej przeczytacie we wpisie: Jak to możliwe, że mogę płacić kartami Visa w prawie każdym zakątku świata?.

Nie bez znaczenia jest także to, że Visa ma bardzo duże doświadczenie we współpracy z bankami przy wydawaniu kart co-brand. To doświadczenie w łączeniu zainteresowanych współpracą banków i sprzedawców czy też detalistów, wyszukiwaniu nieoczywistych synergii i pokazywaniu korzyści, jakie wszyscy mogą czerpać często okazuje się znaczące dla powodzenia całego projektu. Nieco więcej o tego typu projektach możecie przeczytać na anglojęzycznej stronie Visa.

ŹRÓDŁOBlog Visa