W I kwartale 2025 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 1 014 mln zł w porównaniu z 993 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 2%. Bank kontynuował rozwój działalności zwiększając liczbę klientów oraz wartość depozytów i kredytów.
– Wyniki finansowe w pierwszym kwartalne zostały osiągnięte na podstawowej działalności bankowej. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost: liczby klientów, transakcyjności oraz wartości depozytów i kredytów. Na uwagę zasługuje kolejny dobry kwartał sprzedaży funduszy inwestycyjnych i produktów inwestycyjnych. Warto odnotować również osiągnięcie drugiej pozycji na rynku pod względem wartości nowo udzielonych kredytów hipotecznych – nasz udział w rynku przekroczył 23%.
Jednocześnie obserwujemy wzrost aktywności kredytowej po stronie firm. Jesteśmy przygotowani kapitałowo i płynnościowo, żeby w znacznie większym zakresie finansować polską gospodarkę i zwiększać jej konkurencyjność. Konieczne do tego są inwestycje w cyfryzację i automatyzację firm, infrastrukturę energetyczną, rozwiązania niskoemisyjne oraz obronność – powiedział Michał Bolesławski, prezes ING Banku Śląskiego.
Wyższa aktywność klientów przełożyła się na wyniki – wzrost dochodów wyniósł 6% (r/r). Koszty, które wzrosły o 10% (r/r), zostały w minionym kwartale dodatkowo obciążone rocznymi składkami: na fundusz przymusowej restrukturyzacji oraz opłatą na KNF. W efekcie w pierwszym kwartale zysk netto wzrósł o 2% (r/) do 1 014 mln zł – dodał prezes banku.
– W minionym kwartale konsekwentnie zachęcaliśmy klientów do korzystania z rozwiązań cyfrowych w kontakcie z bankiem. Obserwowaliśmy dalszy przyrost liczby transakcji w kanałach zdalnych wykonywanych przez klientów w segmencie detalicznym i korporacyjnym. W pierwszym kwartale w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. klienci indywidualni wykonali 6% więcej elektronicznych przelewów w aplikacji Moje ING, 23% więcej transakcji BLIK, 4% więcej transakcji kartami debetowymi. W tym czasie ok. 94% pożyczek gotówkowych zostało udzielonych poprzez bankowość internetową. Wzrostowi transakcyjności w kanałach cyfrowych towarzyszył jednoczesny spadek operacji przeprowadzanych w placówkach detalicznych. Po stronie bankowości korporacyjnej w aplikacji ING Business zanotowaliśmy dalszy wzrost liczby przelewów o 3% (r/r), z czego w bankowości mobilnej wzrost wyniósł 16% (r/r). Na koniec pierwszego kwartału klienci firmowi korzystali z 45,6 tys. oferowanych przez nas terminali płatniczych, a liczba sklepów z bramką płatniczą imoje wyniosła 10,6 tys. (wzrost o 15%) – powiedział Michał Bolesławski.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
– dochody ogółem wzrosły o 6% do 2 919 mln zł,
– koszty ogółem wzrosły o 10% do 1 202 mln zł,
– wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 3% do 1 717 mln zł,
– zysk brutto wzrósł o 2% do 1 312 mln zł,
– zysk netto wzrósł o 2% do 1 014 mln zł,
– wskaźnik koszty (z podatkiem bankowym)/dochody wyniósł 47,9% w porównaniu z 46,2% w ub. r.,
– łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 16,14% w porównaniu z 16,95% w ub.r.,
– zwrot z kapitału (ROE) po korekcie o MCFH wyniósł 20,2% w porównaniu z 22% w ub.r.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
– liczba klientów bankowości detalicznej 4 615 tys. (wzrost o 121 tys. r/r), w tym 2,3 mln klientów primary (wzrost o 84 tys. r/r),
– liczba klientów bankowości korporacyjnej 574,7 tys. (wzrost o 9,3 tys. r/r), z czego 451,8 tys. to przedsiębiorcy (wzrost 6,2 tys. r/r), 119,6 tys. to średnie i duże firmy (wzrost o 3,3 tys. r/r), 3,3 tys. to klienci strategiczni (na porównywalnym poziomie r/r),
-wzrost wartości kredytów o 6% do 170,4 mld zł,
– wzrost depozytów o 5% do 221,2 mld zł.