Jak o jakość dbają najlepsi?

O tym, jak pracuje się na zadowolenie Klientów rozmawialiśmy z przedstawicielami firm, które osiągnęły najlepsze wyniki w Badaniu zdalnych form kontaktu – I edycja 2015 (ranking). Zapytaliśmy ich o to, jak duży Zespół odpowiada za sukces i jakie udogodnienia planują wprowadzić dla Klientów w najbliższym czasie.

[media type=”image” alignment=”left” animation=”none” image=”1968″]

Najlepszy wynik, zarówno w swojej branży, jak i w pozostałych sektorach osiągnął eurobank. W codziennej pracy klient jest dla nas najważniejszy, jest z nami przy wyznaczaniu wysokich standardów pracy i ich realizacji, także w momencie budowania efektywnych procesów wpisujących się w naszą filozofię ciągłego doskonalenia – tak pierwsze miejsce komentuje Agnieszka Góra, Dyrektor Zarządzający eurobanku. I dodaje: Każda odpowiedź dla klienta jest kompleksowo przygotowywana przez naszych konsultantów, na których w głównej mierze spoczywa odpowiedzialność za wysoki poziom obsługi i zadowolenie klienta. Przyznaje też, że coraz częściej Klienci sięgają po niestandardowe formy kontaktu, dlatego też eurobank wychodzi Klientom naprzeciw i oferuje im swobodę wyboru sposobu kontaktu z bankiem, tj. telefon, e-mail, chat, Skype, gwarantując mu jednocześnie szybką i kompleksową odpowiedź. Śledzimy trendy obsługi klienta na rynku polskim i za granicą i jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania ze strony  klientów alternatywnymi dla telefonu opcjami kontaktu.

[media type=”image” alignment=”left” animation=”none” image=”1868″]

Wśród firm ubezpieczeniowych niekwestionowanym liderem jest PZU, zapewniając najlepszą jakość, przy całodobowym wsparciu konsultantów. Każdego dnia na zadowolenie Klientów z kontaktu z infolinią PZU pracuje ponad 2 tysiące osób. Staramy się być osiągalni tam, gdzie nasi klienci poszukują kontaktu, rozwijając alternatywne kanały kontaktu: chat, videochat, formularze www, obsługa za pośrednictwem mediów społecznościowych czy e-maila – wyjaśnia Rafał Dywan, Dyrektor Biura Contact Center PZU. Dużą uwagę zwracamy na monitoring, jakość i terminowość, aby klienci otrzymali szybką i pełną informację. Od 2014 roku pracujemy nad uproszczeniem komunikacji z naszymi Klientami, odejściem od żargonu ubezpieczeniowego na rzecz prostego, zrozumiałego języka i swobodnej opartej na relacji rozmowie – dodaje. Pytany o plany na przyszłość tłumaczy, że cały czas poszukują nowych inspiracji zmiany i dopasowania się do oczekiwań Klienta. Tym bardziej cieszą nas badania takie jak te, które pokazują efekty naszej pracy na tle konkurencji. Wysoki wynik cieszy i jest też wyzwaniem do utrzymania pozycji.

[media type=”image” alignment=”left” animation=”none” image=”1883″]

Najlepszy wynik wśród operatorów Telefonii Komórkowej osiągnął Plus. Pytany o receptę na sukces, Grzegorz Sandel, Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Klienta Plus, odpowiada, że na sukces pracują setki osób: przede wszystkim dobrze wyszkoleni i zmotywowani konsultanci, ale i osoby, które planują i organizują ich pracę i monitorują jakość prowadzonych rozmów. W tle nad sprawnością systemów czuwają nasi teletechnicy, a nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażają na nasze zapotrzebowanie specjaliści z IT. Dodaje przy tym, że w utrzymaniu wysokiej jakości kluczowe są sprawnie działające narzędzia, aktualizowana baza wiedzy i ergonomiczne aplikacje obsługowe. W kwietniu br. udostępniliśmy naszym Klientom mobilną aplikację samoobsługową dostępną na tablety i smartfony. Jest do pobrania we wszystkich sklepach z aplikacjami jako Plus Online. Jakie nowości czekają Klientów Plusa? Mamy kilka niespodzianek, które powinny pozytywnie zaskoczyć Klientów, jednak nie możemy na razie ujawnić szczegółów – dodaje  Grzegorz Sandel.