Młodzi ludzie coraz chętniej korzystają z usług bankowych w sieci, dzięki czemu uczą się nie tylko zarządzać własnym budżetem, ale też bankować zdalnie. Santander Bank Polska stale rozwija swoje usługi online, by ułatwić klientom korzystanie z dostępnych produktów. Rodzice mogą skorzystać ze zdalnego procesu otwierania konta nastolatkom w wieku od 13 do 18 lat.
Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do Banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy*.
– Nasze dane potwierdzają, że młodzi chętnie wchodzą do świata finansów. W ostatnim roku osoby w wieku 13-18 lat dokonały ponad pół miliona transakcji zakupowych przy użyciu BLIKA**. Chcemy umożliwić tej grupie klientów zakładanie konta w jeszcze prostszy niż dotychczas sposób, by zwiększyć ich wygodę w działaniach online – mówi Łukasz Żytkiewicz, z zespołu sprzedaży bankowości intrenetowej i mobilnej w Santander Bank Polska.
Konto Jakie Chcę dla młodych zakłada rodzic wraz z przyszłym właścicielem rachunku. Po wypełnieniu danych w bankowości internetowej opiekuna następuje połączenie z doradcą online, podczas którego weryfikowana jest także tożsamość towarzyszącego mu w tym procesie nastolatka. Konto jest aktywne natychmiast po otwarciu, a jego właściciel może otrzymać dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej, a także kartę, jeśli rodzic wyrazi na to zgodę. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać wszyscy nastolatkowie w wieku 13-18 lat, którzy nie korzystali wcześniej z usług Santander Bank Polska.
– Dzięki dostępowi do produktów bankowych, młode osoby uczą się gospodarować swoim budżetem, co pozwoli im na lepsze zarządzanie finansami w przyszłości. Z naszego doświadczenia wynika, że jeśli tylko mają taką możliwość, chętnie korzystają z usług bankowych – w szczególności z bankowości mobilnej. Statystyczny młody klient Santandera ma 16 lat, w ciągu ostatniego roku 10 razy zalogował się poprzez bankowość internetową, a 98 razy przez aplikację mobilną. Dodatkowo 8 razy zapłacił za zakupy BLIKIEM i 2 razy zrobił przelew na telefon – mówi Katarzyna Kasprzak, z zespołu akwizycji w Santander Bank Polska.
Konto Jakie Chcę dla nastolatków zwolnione jest m.in. z opłaty za prowadzenie rachunku, wypłaty gotówki z bankomatów w Polsce i za granicą czy za przelewy natychmiastowe. Korzystanie z karty płatniczej do konta jest bezpłatne pod warunkiem zmiany wariantu opłaty i 5 płatnościach kartą w miesiącu. Nastolatkowie mogą płacić również przy użyciu smartfona lub smartwatcha.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont w Santander Bank Polska dostępne są na santander.pl
*Dane własne Santander Bank Polska z okresu 1.05.2019-30.04.2020.
**Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie www.santander.pl/PAD oraz w placówkach banku. Konto, Konto Jakie Chcę jest rachunkiem płatniczym. Wypłata gotówki kartą z bankomatów za granicą jest m.in. transgraniczną transakcją płatniczą przy użyciu karty debetowej do płatności gotówkowych. Przelew to polecenie przelewu. Santander online to usługa bankowości elektronicznej. Stała opłata miesięczna za kartę, obowiązująca w dniu zawarcia umowy to 3 zł. 0 zł opłaty miesięcznej za kartę występuje pod warunkiem zmiany przez klienta opcji opłaty stałej na opłatę warunkową oraz następnie wykonania (i nieodwołania) w miesiącu kalendarzowym, którego dotyczy opłata co najmniej 5 transakcji bezgotówkowych kartą (z wyłączeniem transakcji typu Quasi Cash). W przypadku niewykonania pięciu transakcji opłata wyniesie 5 zł miesięcznie. Transakcja BLIK jest Poleceniem przelewu albo Poleceniem przelewu wewnętrznego. Przelew natychmiastowy w Internecie to polecenia przelewu w systemie Express ELIXIR i przelew BlueCash. Santander internet/mobile, aplikacja mobilna, Santander Online to usługa bankowości elektronicznej. Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych oraz karty mobilnej znajduje się na www. santander.pl/ms/plac-mobilnie. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 05.07.2020