Grupa Santander organizuje specjalistyczne szkolenia z transformacji cyfrowej dla 180 studentów

Grupa Santander, za pośrednictwem programu Santander Universidades, realizowanego w Polsce przez Santander Bank Polska oraz fundacja Fundación IE, hiszpańskiego uniwersytetu IE University, podpisały porozumienie dzięki któremu 180 studentów z 15 krajów będzie mogło uczestniczyć w specjalistycznych szkoleniach poświęconych tematyce transformacji cyfrowej. Zajęcia mają na celu poszerzenie wiedzy studentów z zakresu technologii i innowacji, oraz zwiększenie ich szans na zatrudnienie w przyszłości.

– Santander chce pomagać studentom w rozwijaniu kompetencji zawodowych i pomóc im w wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje transformacja cyfrowa – mówi Javier López, dyrektor ds. Social Impact w Santander Universidades.

Dostęp do wiedzy to równe szanse

W ramach programu Digital Skills 100 studentów różnych kierunków studiów z Polski, Argentyny, Brazylii, Chile, Chin, Hiszpanii, Kolumbii, Meksyku, Niemiec, Peru, Portugalii, Puerto Rico, Stanów Zjednoczonych, Urugwaju oraz Wielkiej Brytanii, otrzyma Stypendium Santander IE – Digital DNA. Dzięki stypendium wezmą udział w dwóch pięciotygodniowych kursach Hiops (High Impact Online Programs) prowadzonych w języku angielskim i hiszpańskim przez profesorów IE School of Human Sciences and Technology, jednej ze szkół hiszpańskiego IE University.

Pierwszy z kursów – Nowe Technologie w Innowacji, ma na celu wskazanie ścieżki rozwoju technologicznego z punktu widzenia firm oraz tego, jak firmy wykorzystują technologie do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Drugi – Data Science i Wizualizacja w Biznesie, to przede wszystkim zajęcia praktyczne w ramach rozwoju kompetencji pracy z danymi i ich wizualizacji oraz wykorzystania data science w rozwoju przedsiębiorstwa. Program jest przeznaczony dla studentów ostatnich dwóch lat studiów licencjackich i magisterskich oraz absolwentów, którzy otrzymali dyplom nie wcześniej niż w 2014 roku. Ponadto, 30 stypendystów weźmie udział w procesie rekrutacji na praktyki zawodowe w międzynarodowej siedzibie banku Santander w Hiszpanii.

– Wszyscy absolwenci, niezależnie od kierunku ukończonych studiów, muszą posiadać wspólne DNA, które pozwoli im zrozumieć świat cyfrowy, w którym żyjemy i zarządzać nim. Wzmacnianie i rozwijanie tego talentu jest częścią misji Grupy Santander oraz głównym celem naszego programu stypendialnego – mówi Carlos Mas, wiceprzewodniczący Fundación IE.

Jak największy zasięg

W kolejnych miesiącach udostępnionych zostanie kolejnych 80 stypendiów Santander w ramach współpracy Banco Santander z Fundación IE dla studentów nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki, czyli kierunków wchodzących w skład grupy STEM (Science, Technology, Engineering, Maths).

Kandydaci mogą zapisywać się do programu w formularzu w linku: KLIK lub na stronie: https://www.becas-santander.com/en do 30 września 2019 r.

Dodatkowo, tysiąc finalistów programu Santander IE – Digital DNA, którzy ostatecznie nie zakwalifikują się do programu, a chcieliby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie w przyszłości, będzie mogło wziąć udział w programie szkoleniowym MOOC “Intelligence Tools for Digital Age” prowadzonym przez IE University. Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymają certyfikat, który będzie dodatkowym atutem podczas ubiegania się o prace.

Santander stawia na Edukację

Santander to jedyny bank europejski uwzględniony w rankingu “Change the World 2018” magazynu Fortune. Dzięki swojemu zaangażowaniu w szkolnictwo wyższe za pośrednictwem Santander Universidades, bank został uznany za firmę najsilniej inwestującą w Edukację na świecie (Raport Varkey / UNESCO / Fortune 500), a wkład w Edukację stał się jednym z jego znaków rozpoznawczych, o czym może świadczyć 1,2 tys. umów partnerskich zawartych z uniwersytetami i instytucjami w ponad 20 krajach, 1,700 mln EUR przeznaczonych na inicjatywy akademickie od roku 2002 i ponad 73 tys. stypendiów przyznanych studentom w 2018 r., a wszystko to z myślą o pomaganiu klientom w codziennych sukcesach oraz wspieraniu lokalnych społeczności.