Nowa aplikacja biometryczna do zakupów online eliminuje konieczność zapamiętywania haseł. Mastercard właśnie udostępnia ją w 12 krajach Europy, a kolejne kraje dołączą w 2017 r.
Powszechnie stosowane metody weryfikacji tożsamości przekierowują kupujących online ze strony internetowej sprzedawcy albo z aplikacji mobilnej na inną stronę, na której wymaga się pamiętania i wprowadzenia hasła. Proces ten bywa czasochłonny i może skutkować rezygnacją klienta z dokonania zakupu lub odrzuceniem transakcji w przypadku podania nieprawidłowego hasła.
Aplikacja Identity Check Mobile firmy Mastercard eliminuje konieczność zapamiętywania haseł, co znacznie przyspiesza proces płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa. Zamiast wpisywania hasła posiadacz karty potwierdza swoją tożsamość za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub technologii rozpoznawania twarzy przez zrobienie sobie zdjęcia typu selfie.
„Nieustannie usprawniamy proces dokonywania płatności online, tak żeby był on możliwie bezproblemowy, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa” — powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. ryzyka korporacyjnego i bezpieczeństwa. „To ważny krok w rozwoju technologii płatniczych. Rozwiązania takie jak karty zbliżeniowe, płatności mobilne i wearables zrewolucjonizowały zakupy w sklepach fizycznych. Obecnie wprowadzamy aplikację Identity Check Mobile do płacenia za zakupy online w Europie, a wkrótce również na całym świecie”.
Nowa aplikacja Mastercard stanowi odpowiedź na badania opinii europejskich konsumentów, z których wynika, że wolą oni płatności biometryczne niż obecne rozwiązania wykorzystujące hasła.
Rozwiązanie Identity Check Mobile wpisuje się też w dążenie Mastercard do ciągłego zwiększania bezpieczeństwa płatności online.