Akcja społecznościowa ING „Mural” – angażująca lokalną społeczność, została uznana za najlepsze działanie w kategorii social media w 2017 roku. Nagrodę przyznało jury XXI edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie – Kreatura 2017.
– W kampanii Mojego ING udowadniamy, że „Moje zmienia wszystko” – także lokalne podwórka. W końcu o rzeczach i miejscach, które mają dla nas wyjątkowe znaczenie, mówimy „moje”. Najpierw miejscowi artyści pokazywali miasta swoimi oczami, potem w mediach społecznościowych zachęcaliśmy do tego Polaków. Dzięki połączeniu działań w danych miejscowościach z działaniami w mediach społecznościowych zaangażowaliśmy internautów, lokalne społeczności i media. Cieszymy się, że nasza akcja została doceniona również przez branżę i jury konkursu – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor banku odpowiedzialna za marketing w ING Banku Śląskim.
Nagrodzona akcja „Mural” była częścią ogólnopolskiej kampanii ING Banku Śląskiego „Moje zmienia wszystko” promującej system bankowości internetowej Moje ING. Bank w Społeczności ING zorganizował internetowy konkurs, w którym zachęcał do wyrażania sympatii do swojego miasta. Wszystko śladem sześciu lokalnych artystów, którzy w swoich miastach przełożyli myśl kampanii na siatki wieloformatowe. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie ułożyć hasło o swoim mieście., a bank obiecał zwycięskie hasło zwizualizować w formie murala.
Wygrało hasło użytkownika z Łodzi: „Moja Łódź, Moje wiosła, Mój cel.” Projekty murala obrazującego hasła stworzyli łódzcy artyści, a o wybór najlepszego projektu bank poprosił w internecie osoby najbardziej zainteresowane – mieszkańców miasta.
Ta inicjatywa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i ogromnym zaangażowaniem mieszkańców. W ciągu kilku dni od rozpoczęcia głosowania post dotarł do ponad 360 tys. odbiorców, a na projekty wizualizacji zwycięskiego hasła oddano ponad 10 tys. głosów.
Zwycięski mural można oglądać na ścianie budynku przy ulicy Piotrkowskiej 217 w Łodzi.
Jego autorem jest Adam Rżanek, grafik i rysownik, na co dzień Art Director w łódzkiej agencji kreatywnej MOSQI.TO, ux and ui. Ukończył Wyższą Szkołę Sztuki i Projektowania w Łodzi. Sam o muralu mówi: „Chciałem wpasować się w klimat miasta, jej kamienic i podwórek i to właśnie się spodobało.”