Alior Pay to usługa Alior Banku, która pozwala w ramach przyznanego limitu kredytowego na odraczanie już wykonanych płatności m.in. za zakupy stacjonarne i online oraz rozkładanie ich na raty. Produkt udostępniony został wąskiej grupie klientów na koniec Q4 2022 r. W ciągu pierwszych kilku tygodni suma udzielonych limitów przekroczyła 1 mln zł. Alior Bank prezentuje raport przedstawiający najciekawsze statystyki i wnioski dotyczące zachowań i preferencji użytkowników Alior Pay po pierwszym kwartale użytkowania.
Alior Pay wyróżnia się na rynku możliwością odraczania już wykonanych przez klienta na koncie osobistym płatności i to nie tylko za zakupy online, ale także stacjonarne, jak również przelewów i zleceń stałych. Klient przez 30 dni może bezkosztowo korzystać z odzyskanych środków. Spłata odroczonej płatności pobierana jest automatycznie z konta osobistego klienta po 30 dniach od odroczenia. W przypadku, gdy na koncie nie ma wymaganych środków, kwota automatycznie rozkładana jest na 11 rat. W takim wypadku klient musi jednak liczyć się z opłatami związanymi z uruchomieniem kredytu. Pierwsi użytkownicy zostali zaproszenie do skorzystania z Alior Pay 20 grudnia ub. r. Teraz, do tego grona systematycznie dołączają kolejne grupy zainteresowanych.
Alior Bank postanowił sprawdzić, jak klienci oceniają korzystanie z usługi. W tym celu zbadano 1 tys. użytkowników. Z Raportu Alior Pay, który powstał w efekcie badania, możemy dowiedzieć się m.in., że rozwiązanie cieszy się największą popularnością w województwach mazowieckim i śląskim – zarówno jeśli chodzi o samo uruchomienie usługi, jak i aktywne korzystanie z niej. Ponad 65 proc. wszystkich użytkowników stanowią osoby w wieku 25-45 lat.
– Budując Alior Pay zależało nam szczególnie na tym, aby była to uniwersalna i dostępna dla każdego usługa. Myślę, że osiągnęliśmy ten cel. Aż 25 badanych miało powyżej 75 lat. Dość aktywni okazali się także klienci w grupach poniżej 25 lat i powyżej 66 lat. To dla nas bardzo znacząca informacja zwrotna, która pokazuje, że uruchomienie i korzystanie z usługi jest możliwe niezależnie od wieku. Tak jak zapowiadaliśmy, przy okazji nowej strategii rozwoju, wraz z rozbudową aplikacji Alior Mobile powstaną także narzędzia przeznaczone m.in. właśnie dla seniorów. Sam Alior Pay stanie się częścią całego ekosystemu – mówi Anna Kulik, Dyrektor Działu Kredytów w Alior Banku.
Usługa cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów, którzy mają ponad 10-letni staż w Alior Banku. Ponad 70 proc. użytkowników Alior Pay stanowią posiadacze innego produktu kredytowego w Alior Banku. Chęć testowania nowych usług płatności odroczonych, może zatem świadczyć o rosnącym zaufaniu wobec Banku. Średnia wysokość uruchomionego limitu wynosi ok. 2,7 tys. zł. Najdłuższe odroczenia płatności da się zauważyć w przypadku zleceń stałych, jest to nawet 31 dni. Klienci na około 20 – 26 dni odraczają również przelewy zewnętrzne, wewnętrzne, płatności BLIKIEM i w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz wypłaty gotówkowe. Średnio, każdy użytkownik Alior Pay odroczył 3,76 transakcji.
NPS (Net Promoter Score), czyli tzw. wskaźnik rekomendacji, wyniósł 74 proc. Klienci docenili przede wszystkim łatwość obsługi, sprawność procesu jak i samą ofertę. Alior Bank zapowiada rozwój usługi o kolejne funkcjonalności. Sam Alior Pay ma znaleźć się także w centrum całego ekosystemu innowacyjnych usług bankowych, nad którymi trwają już prace.