380 hybrydowych Toyot zasiliło flotę Banku Millennium

Mniejsza emisja spalin, niższe zużycie paliwa, większy komfort jazdy i większe bezpieczeństwo to korzyści wymiany samochodów floty Banku Millennium na modele hybrydowe Toyoty. Nowa flota hybrydowych Aurisów i Yarisów ograniczy emisję CO2 o ponad 500 ton w porównaniu do stanu sprzed wymiany.

W składzie floty samochodów Grupy Banku Millennium znajdują się obecnie cztery modele Toyoty: Yaris, Auris, Corolla i Avensis. Od grudnia 2016 wszystkie egzemplarze modeli Yaris i Auris z silnikami benzynowymi i Diesla były stopniowo wymieniane na samochody z napędem hybrydowym. Na nowe modele wymieniono aż 380 aut, czyli 70% całej floty.

„Jesteśmy pierwszym bankiem, który wymienił prawie wszystkie samochody służbowe na bardziej ekologiczne. Oznacza to znaczne zmniejszenie emisji spalin do środowiska. W skali roku flota będzie emitowała o ponad 500 ton dwutlenku węgla mniej (zmniejszenie emisji o ponad 20%) w porównaniu do stanu sprzed wymiany samochodów” – skomentował Ivo Novo, Dyrektor Departamentu Administracji w Banku Millennium.

„Toyota jest pionierem technologii hybrydowej i największym producentem samochodów z tym napędem. Siedem bogato wyposażonych modeli hybrydowych marki dostępnych w Polsce sprawia, że każda firma może łatwo dobrać samochody z tym napędem do swoich potrzeb. Toyota Auris Hybrid to uniwersalny kompakt zapewniający pełny komfort użytkowania przy bardzo niskich kosztach utrzymania. Toyota Yaris Hybrid jest najtańszym samochodem hybrydowym na rynku, który cieszy się dużą popularnością dzięki wysokiej jakości i najniższemu zużyciu paliwa wśród samochodów nieładowanych z zewnętrznej sieci. Bardzo nas cieszy, że Bank Millennium postawił na oszczędną i ekologiczną technologię hybrydową naszej marki” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

Napęd hybrydowy Toyoty składa się z urządzeń współpracujących ze sobą za pomocą przekładni planetarnej i jednostki sterującej PCU: silnika benzynowego, dwóch silników elektrycznych pełniących także funkcję generatora i akumulatora hybrydowego. Kluczem tej współpracy jest zoptymalizowany przepływ energii między nimi. Silniki elektryczne napędzają samochód oraz odzyskują energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazują nadwyżki energii do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa jest ograniczone do minimum. Dodatkowo napęd hybrydowy nie tylko zużywa mało benzyny, ale jest również niezawodny i niedrogi w utrzymaniu. Sprzyja temu prosta konstrukcja, pozbawiona wielu zawodnych elementów, takich jak sprzęgło, rozrusznik, alternator, turbosprężarka czy filtr DPF. Ponadto napęd hybrydowy podnosi bezpieczeństwo i komfort jazdy poprzez bezszelestną pracę silnika, płynną jazdę w wyniku zastosowania automatycznej przekładni e-CVT i wyposażenie w standardzie każdego modelu Toyoty w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Więcej informacji na temat technologii hybrydowej Toyoty można uzyskać na stronie: https://www.toyota.pl/hybrid-innovation/index.json#/pl

Z wszystkimi proekologicznymi działaniami Banku Millennium można zapoznać się w raporcie na stronie: http://raportroczny.bankmillennium.pl/2016/pl/odpowiedzialny-biznes/srodowisko-naturalne/wprowadzanie-proekologicznych-rozwiazan/

 

ŹRÓDŁOBank Millennium