40 bankowych aplikacji mobilnych porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

Prawie 50 ekspertów User Experience z międzynarodowego stowarzyszenia UXalliance przeprowadziło badanie analizujące mobilne aplikacje bankowe w 40 bankach na całym świecie. Wynikiem jest raport prezentujący najnowsze trendy, innowacyjne funkcjonalności oraz najlepsze praktyki w projektowaniu obszarów przed i po zalogowaniu do aplikacji. Polskim przedstawicielem w badaniu była Agencja UX Symetria.

Raport Global Banking Apps 2015 miał swoją premierę na ostatnim UX Masterclass w Sydney, obecnie jest już dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Publikacja zawiera prawie 200 slajdów i ponad 750 zrzutów ekranów z analizowanych aplikacji. Na stronie http://symetria.pl/banking-apps-report-2015/ można pobrać darmowy teaser raportu, a także zamówić jego pełną wersję.

Badanie odbyło się w 20 krajach na 6 kontynentach za pośrednictwem 20 partnerów UXalliance. Eksperci User Experience przeanalizowali każdą z aplikacji zgodnie z potrzebami użytkowników. Przebadane zostały różne strony i scenariusze użycia dla każdego z obszarów aplikacji. Głównymi elementami analizy były landing page, nawigacja oraz proces rejestracji i logowania w strefie unsecure. Dodatkowo każda innowacyjna i wyróżniająca się funkcjonalność została dokładnie opisana i uwzględniona w raporcie w postaci zrzutów ekranu.

Finalnym etapem analizy było wyznaczenie UX score bazującego na 5 aspektach:

  1. Learnability – Operacje w systemie są proste do nauczenia.
  2. Operability – Funkcjonalności aplikacji są łatwo dostępne i proste w użyciu.
  3. Product fit – System daje użytkownikowi poczucie przynależności do grupy.
  4. Stimulation – Użytkownicy czerpią radość z obsługi aplikacji oraz są stymulowani do nowych akcji.
  5. Look and feel – Użytkownik ma pozytywne odczucia względem wyglądu oraz dźwięków aplikacji.

Dobra aplikacja mobilna to obecnie kluczowa część usługi bankowej. Banki na całym świecie prześcigają się w rozwiązaniach na tym froncie, a ich dokonania są inspirujące również dla wielu innych branż. Jak jednak poznać dobre praktyki, skoro dostęp do zagranicznych aplikacji mają tylko ich klienci? Z pomocą przychodzi najnowszy raport UXalliance, który pozwala poznać sekrety 40 najlepszych aplikacji oraz przeczytać o najciekawszych dostrzeżonych funkcjonalnościach. Eksperci z 20 krajów połączyli siły, tworząc najbardziej kompleksowe i aktualne opracowanie na temat UX aplikacji bankowych na świecie. 200 slajdów wypełnionych zrzutami ekranowymi i komentarzami to solidny materiał zarówno dla działów digital w bankach, jak i osób zainteresowanych aplikacjami mobilnymi w ogóle.– podsumowuje Wojtek Chojnacki, Strategy Director w Symetrii oraz główny ekspert UXalliance w Polsce.

Patroni medialni raportu w Polsce: Bankier.pl, PRNews.pl, eGospodarka.pl.

Polski serwis raportu:

http://symetria.pl/banking-apps-report-2015/

Podmioty odpowiedzialne:

UX Alliance powstało w 2005 roku. Na początku istnienia stowarzyszenia współtworzyły je firmy z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Obecnie skupia 26 firm z całego świata, które mają na celu dostarczanie efektywnych międzynarodowych rozwiązań w dziedzinie User Experience. Organizacja do tej pory współpracowała przy ponad 400 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało kilkadziesiąt tysięcy uczestników.

Agencja UX Symetria specjalizuje się w projektowaniu złożonych interfejsów i przeprowadzaniu badań użyteczności. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wykonują projekty dla dużych polskich i zagranicznych firm. Obecnymi Klientami Symetrii są m.in. Alior Bank, BZ WBK, Credit Agricole, Deutsche Bank, Hestia, ING, LIDL, LOT, Orange, Philip Morris International, PKO, PZU.

źródło: Symetria