-
Co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów interakcji.
-
Użytkownicy IKO wykonali w sumie 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych.
-
W ciągu trzech miesięcy działania Asystenta głosowego IKO klienci przeprowadzili 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych za jego pomocą.
-
Dzisiaj IKO to już 5 milionów aktywnych aplikacji!
Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 5 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej 2,6 miliarda razy, wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.
– IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
– Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.