6 Lwów dla GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) od Mastercard na festiwalu Cannes Lions

Projekt GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) otrzymał dwa Złote, jednego Srebrnego i trzy Brązowe Lwy na Międzynarodowym Konkursie Kreatywności Cannes Lions. Platforma, która wspiera osoby uchodźcze w osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej w Polsce, powstała w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Międzynarodowe grono jury w Cannes doceniło projekt w sześciu subkategoriach, spośród ośmiu, w których został nominowany. 13 nominacji i pierwsze sześć statuetek dla Mastercard to jeden z największych sukcesów polskiej branży marketingowej w tym prestiżowym konkursie. Wyniki pozostałych pięciu kategorii poznamy niebawem.

Pomysłodawcą i twórcą platformy GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) jest Mastercard, który zaprojektował i wdrożył narzędzie we współpracy z agencją McCANN Poland, która odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii.

Projekt GdzieZamieszkać zwyciężył w sześciu z ośmiu kategorii, w których został nominowany. Wyniki pozostałych pięciu kategorii, w których platforma otrzymała nominację, w tym w najważniejszej – Titanium – poznamy do 23 czerwca.

Nagrody:

  • Złoty Lew w kategorii Direct – Real-time Response
  • Złoty Lew w kategorii PR – Sponsorship & Brand Partnership
  • Srebrny Lew w kategorii Direct – Consumer Services / Business to Business
  • Brązowy Lew w kategorii Direct – Single-market Campaign
  • Brązowy Lew w kategorii Creative Data – Data Integration
  • Brązowy Lew w kategorii PR – Real-time Response

 

Pozostałe nominacje:

  • Brand Experience & Activation – Use of Website / Microsites: nominacja, wyniki poznamy
    22 czerwca
  • Brand Experience & Activation – Customer Acquisition & Retention: nominacja, wyniki poznamy
    22 czerwca
  • Sustainable Development Goals – Decent Work and Economic Growth: nominacja, wyniki poznamy 23 czerwca
  • Sustainable Development Goals – Partnerships for the Goals: nominacja, wyniki poznamy
    23 czerwca
  • TITANIUM: shortlista, wyniki poznamy 23 czerwca

Złoty Lew to ogromne wyróżnienie dla każdej marki, agencji, marketera. Dwa Złote Lwy, jeden Srebrny i trzy Brązowe to uznanie nie tylko dla kreatywności i doskonale wykonanej pracy marketingowej, ale również dla znaczenia projektu, który stworzyliśmy. Platforma Gdzie Zamieszkac.com (WhereToSettle) to odpowiedź na nagłe wyzwanie, przed którym stanęliśmy nie tylko jako marka, ale jako ludzie. W Mastercard wierzymy w ideę „data foor good”, czyli wykorzystania wiedzy, możliwości i kompetencji w służbie społeczeństwu. Bardzo cieszy nas, że to podejście zyskało uznanie w oczach środowiska międzynarodowego. To dla nas potwierdzenie, że to co robimy i właśnie ta forma pomocy miała realne przełożenie na życie potrzebujących. Nie mogę być bardziej dumny z bycia częścią tej inicjatywy i całego zespołu, który za nią stoi! – skomentował po odebraniu nagród Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Docenienie naszej kampanii w Cannes, jednym z najważniejszych festiwali kreatywności i innowacyjności na świecie, to dla mnie ogromny powód do dumy i satysfakcji. Nasza lokalna kampania, która wspiera uchodźców z Ukrainy, pomagając jednocześnie gospodarkom mniejszych polskich miast, jest przykładem na to, że potrafimy odpowiadać w Polsce na społeczne i infrastrukturalne wyzwania w sposób, który może być podziwiany na całym świecie. Liczę na to, że dzięki tak prestiżowej nagrodzie jak Złote Lwy w Cannes, nasz pomysł zyska jeszcze większą atencję i podziała jako inspiracja dla innych miejsc na świecie borykających się z podobnymi wyzwaniami. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.

W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat.

Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

To właśnie wpływ społeczny narzędzia, z którego w okresie od lipca 2022 do kwietnia 2023 skorzystało ponad 300 000 osób w kryzysie podkreślony został w nominacjach, obok innowacyjności i kreatywności w tworzeniu efektywnego strategicznie kontentu.

Łącznie kampania promująca platformę GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) otrzymała w Konkursie Cannes Lions 13 nominacji, w tym tę w kluczowej kategorii „Titanium”. W pięciu kategoriach projekt  wciąż ma szanse na statuetki. Finalne rozstrzygnięcie Międzynarodowego Konkursu Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w piątkowy wieczór, 23 czerwca.

Exit mobile version