- Za pomocą asystenta głosowego klienci PKO Banku Polskiego korzystający z IKO mogą m.in. zrobić przelew, sprawdzić stan konta i jego historię oraz zapłacić BLIKIEM.
- Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, asystent umożliwia swobodną komunikację głosową lub tekstową.
- Nowa funkcja działa pilotażowo dla części użytkowników IKO, w ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich.
- Od kilku dni IKO jest też już dostępne w AppGallery firmy Huawei.
Aplikacja IKO zyskała nową funkcję – asystenta głosowego. Usługa działa pilotażowo dla części klientów korzystających z telefonów z systemem Android, w ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich. Na początek daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM. Użytkownicy smartfonów i tabletów marki Huawei mogą też już pobrać aplikację IKO z AppGallery, autorskiego sklepu tej marki z aplikacjami.
– W PKO Banku Polskim stale rozwijamy nowe technologie, wspierające naszych klientów. Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Myślimy o wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz ich oczekiwaniach związanych nowoczesnymi technologiami. Udoskonalamy aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze. Asystent głosowy jest kolejnym istotnym krokiem w rozwoju cyfrowego banku przyszłości, a IKO staje się najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania decyzji przez klienta – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
– Od dzisiaj PKO Bank Polski uruchamia rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata jak Google, Amazon czy Apple. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika. System rozumie i wykonuje ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę. Wybraliśmy na początek te, które są najczęściej zlecanymi dyspozycjami w IKO – dodaje Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.
- zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
- zrobić przelew na telefon,
- sprawdzić stan konta,
- przeszukać historię konta,
- doładować telefon,
- zapłacić BLIKIEM.